درگیری سنگین بامدادی صهیونیست‌ها در کرانه باختری


درگیری سنگین بامدادی صهیونیست‌ها در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست از چندین محور و با تعداد زیادی خودروی نظامی به شهر نابلس در کرانه باختری حمله کردند.

درگیری سنگین بامدادی صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به گزارش راهبرد معاصر، در ساعات بامداد دوشنبه، نیروهای اشغالگر صهیونیستی از چندین محور و با تعداد زیادی خودروی نظامی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

همزمان یورش نیروهای اشغالگر اسراییل به اردوگاه نور شمس در طولکرم گزارش شده است.

منابع مطبوعاتی درباره درگیری‌ها در کرانه باختری گزارش دادند که درگیری‌ها در مجاورت منزل شهید معاذ المصری در نابلس آغاز شد و پس از یورش اشغالگران، نیروهای فلسطینی نیز با بمب‌های دست ساز به سمت خودروهای اشغالگران به تجاوزات و یورش آنان پاسخ دادند.

اشغالگران همچنین محله المخفیه در نابلس را محاصره کردند، به خانه شهید معاذ المصری یورش می‌برند و ساکنان آن را به اجبار تخلیه کردند.

درگیری‌ها همچنان در کرانه باختری و بویژه در نابلس ادامه دارد.

از سوی دیگر، حماس اعلام کرده است که با جدیت تمام به دنبال رسیدن به توافق برای توقف جنگ علیه غزه هستیم.

یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: ما با جدیت تمام به دنبال دست‌یابی به توافقی برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش ورود کمک‌ها و امدادرسانی به این باریکه هستیم.

این رهبر حماس عنوان کرد که ما در تلاش برای بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود به ویژه در شمال نوار غزه و خروج کامل نیروهای اسراییلی از این منطقه هستیم.

وی افزود که هیات جنبش حماس برای دیدار با برادران مصری و قطری و ارائه رویکرد و نگرش این جنبش در قاهره حضور دارد.

این مسئول حماس با بیان اینکه حضور یا عدم حضور هیات اسراییلی در قاهره برای ما اهمیتی ندارد، عنوان کرد که هنوز زمان مشخصی را برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس اعلام نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی نبردهای میدانی و مذاکرات را با سردرگمی و بی‌هدف پیش می‌برد.

این رهبر حماس اظهار داشت که این سردرگمی و بی‌برنامه بودن اشغالگران موجب شده تا دست به کشتار و جنایت علیه آوارگانی بزنند که به دنبال یک لقمه نان هستند.

پیش از این نیز، یک منبع وابسته به حماس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه امکان رسیدن به توافق آتش بس در غزه طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده را دور از ذهن ندانست. یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: امکان رسیدن به توافق آتش بس در غزه طی یک تا دو روز آینده وجود دارد به ویژه اگر رژیم صهیونیستی با مطالبات طرف فلسطینی موافقت کند.

وی در ادامه گفت و گو با فرانس پرس تاکید کرد: دور جدید مذاکرات آتش بس در قاهره آغاز خواهد شد و مسیر برای رسیدن به توافق طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

این در حالی است که صبح یکشنبه منابع مصری از ورود هیأت جنبش حماس به قاهره به ریاست خلیل الحیه از مقامات ارشد این جنبش خبر داده بودند.

پس از آن نیز هیأت هایی از مقامات قطر و آمریکا وارد قاهره شدند. بنابر اعلام منابع عبری در این دور از مذاکرات هیأت اسراییلی حضور نخواهد داشت.

یک منبع مصری نیز از تلاش گسترده مقامات قاهره برای تحقق آتش بس در غزه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد. این منبع بلندپایه مصری در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس) تاکید کرد: مقامات مصری تلاش‌های گسترده‌ای برای برقراری آتش بس در غزه پیش از آغاز ماه رمضان به کار گرفته‌اند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا