سودان گزارش‌ها درباره درخواست ایران برای ساخت پایگاه دریایی را رد کرد


سودان گزارش‌ها درباره درخواست ایران برای ساخت پایگاه دریایی را رد کرد

وزیر امور خارجه سودان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "ایران هرگز با سودان برای ساخت پایگاه دریایی خود در این کشور تماس نگرفته است."

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی سودان گزارش داد که ایران ظاهراً در ازای دریافت تجهیزات نظامی از سودان برای ایجاد پایگاه دریایی دائمی در سواحل دریای سرخ درخواست مجوز کرده است، اما هرگز رضایت خارطوم را دریافت نکرده است. این نشریه مدعی شد که ایران می‌خواهد از پایگاه دریایی در ساحل دریای سرخ برای جمع‌آوری اطلاعات و استقرار کشتی‌های جنگی در آنجا استفاده کند، اما خارطوم پیشنهاد تهران را برای اجتناب از قطع روابط با آمریکا و اسرائیل رد کرد.
علی صادق علی در حاشیه نشست دیپلماتیک در آنتالیا به اسپوتنیک گفت: "امروز مقاله وال استریت ژورنال را خواندم، این خبر نادرست است."
وزیر امور خارجه سودان تاکید کرد: "ایران هرگز از سودان برای ساخت پایگاه ایرانی درخواستی نداشته است، من اخیرا به ایران سفر کردم، این موضوع مورد بحث نبود".
از 15 آوریل 2023، نبرد در سودان بین نیروهای واکنش سریع (RRF) به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش عادی در جریان است. طرفین در مورد موفقیت در عملیات های رزمی و کنترل بر تأسیسات اظهارات متناقضی را مبادله می کنند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی