دیدار نماینده ویژه چین در امور اوراسیا با معاون وزیر خارجه روسیه


دیدار نماینده ویژه چین در امور اوراسیا با معاون وزیر خارجه روسیه

نماینده ویژه چین در امور اوراسیا که به مسکو سفر کرده تا دور دوم «دیپلماسی شاتل» در زمینه جنگ اوکراین را آغاز کند، با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

دیدار نماینده ویژه چین در امور اوراسیا با معاون وزیر خارجه روسیه

به گزارش راهبرد معاصر؛ لی هوی نماینده ویژه چین در امور اوراسیا با میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و ۲ طرف درباره روابط چین و روسیه و جنگ اوکراین به طور تفصیلی تبادل نظر کردند.

با توجه به اینکه سال جاری میلادی، هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک چین و روسیه و همچنین آغاز «سال‌های فرهنگ چین و روسیه ۲۰۲۵-۲۰۲۴» است، ۲ طرف توافق کردند که باید اساسا از اجماع مهم سران این دوکشور پیروی کنند و توسعه روابط را پیش ببرند.

لی هوی افزود: ۲ سال از جنگ در اوکراین گذشته است. تاریخ نشان می‌دهد که درگیری‌ها در نهایت باید با گفتگو و مذاکره برطرف شوند. مشکل هرچقدر حاد باشد، مهم این است که از تلاش برای گفتگو دست نکشید.

چین آماده است تا به تلاش‌های خود برای ارتقای مذاکرات صلح، اجرای دیپلماسی شاتل، میانجی‌گری و ایجاد اجماع میان روسیه، اوکراین و سایر طرف‌های مربوطه و پیشبرد حل و فصل سیاسی نهایی جنگ اوکراین ادامه دهد.

گالوزین موافقت کرد که جنگ اوکراین درنهایت باید با گفتگو و مذاکره حل شود و از نقش منحصر به فرد و سازنده چین در این زمینه قدردانی کرد.

وی دور دوم دیپلماسی شاتل چین را بسیار تحسین و نسبت به ادامه تقویت ارتباطات با چین ابراز امیدواری کرد. / شینهوا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر