اردن: صلح فراگیر در منطقه تنها با دستیابی فلسطین به حقوق خود حاصل می‌شود


اردن: صلح فراگیر در منطقه تنها با دستیابی فلسطین به حقوق خود حاصل می‌شود

وزیر امور خارجه اردن امروز (یکشنبه) در سخنانی ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های تداوم جنگ در نوار غزه بر منطقه، دستیابی ملت فلسطین به حق و حقوقشان را تنها راه برقراری صلح در منطقه ارزیابی کرد.

اردن: صلح فراگیر در منطقه تنها با دستیابی فلسطین به حقوق خود حاصل می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در این باره اظهار داشت: در پی ادامه جنگ در غزه، منطقه با چالش‌های جدی مواجه شده است.

الصفدی تاکید کرد: اسرائیل از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری می‌کند و قوانین انسانی را نقض می‌کند.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: صلح همه‌جانبه و فراگیر تنها در صورت دستیابی ملت فلسطین به حقوق خود حاصل می‌شود.

با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روز‌های آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوز‌های بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است.

این رژیم با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده نیرو‌های مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق