درآمد عطاری‌ها از فروش مواد مخدر بیشتر از داروهای گیاهی است!


درآمد عطاری‌ها از فروش مواد مخدر بیشتر از داروهای گیاهی است!

عدم نظارت بر عطاری‌ها باعث شده برخی انواع مواد مخدر به محصولات دست‌ساز آن‌ها اضافه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه اعتماد ساز وکار فروش داروهای گیاهی و نظارت بر عطاری‌ها را بررسی کرده است که بخشی از این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

به‌گفته «مهدی»، یکی از فروشندگان گیاهان خشک و عرقیجات در بازار تهران، تعداد قابل‌توجهی از عطاری‌ها در تهران، قرص‌های مخدر مانند متادون می‌فروشند و در واقع بخش عمده درآمدشان از همین راه است.

او که عطاری را از پدر و پدربزرگ‌ خود به ارث برده است، درباره تخلفات عطاری‌ها می‌گوید: «بسیاری از عطاری‌ها در بازار که جواز یا کارت بهداشت نداشتند یا تخلفی در فروش دارو انجام داده‌ بودند، جمع شدند اما در سایر مناطق شهر، شاهد عطاری‌هایی هستیم که به‌راحتی متادون، شربت تریاک، ترامادول، آمفتامین و... می‌فروشند یا در مواردی آنها را با چند نوع گیاه دارویی مانند آویشن، پودر زنجبیل یا... ترکیب می‌کنند و به‌نام قرص‌های لاغری، ترک اعتیاد، تقویت قوای جنسی و... به مشتریان خود ارائه می‌دهند.»

مهدی که بیش از 10 سال است در یک عطاری مشغول به کار است، درمورد خطرات مهلک قرص‌های دست‌ساز در بعضی عطاری‌ها می‌گوید: «گاهی مثلا برای لاغری، قرص آمفتامین را با چند داروی گیاهی مخلوط می‌کنند که به‌راحتی باعث کاهش اشتها و وزن مشتری می‌شود. البته این قسمت خوب ماجراست؛ یعنی حتی اگر کسی می‌خواهد از یک عطاری چنین قرص لاغری‌ای تهیه بکند، باید خیلی خوش‌شانس باشد که در ترکیبات آن محصول، آمفتامین استفاده شده باشد. در بسیاری موارد، ماده مخدر شیشه را جوشانده و در آن محصول دست‌ساز استفاده می‌کنند که بی‌شک خطرات زیادی برای مصرف‌کننده به همراه خواهد داشت.»

منبع : اعتماد
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران