فوری/ انتخابات در حوزه بیرجند به دور دوم کشیده شد


فوری/ انتخابات در حوزه بیرجند به دور دوم کشیده شد

اقتصادنیوز: رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" به دور دوم کشیده شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست خبری که در ستاد انتخابات استان برگزار شد افزود: منتخبان چهار حوزه انتخابیه استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شدند.

وی بیان کرد: محمد نصیری با ۲۵ هزار و ۹۴۳ رای از مجموع ۸۶ هزار و ۷۵۳ رای صحیح به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، مصطفی نخعی با ۳۱ هزار و ۹۴۰ رای از مجموع ۵۳ هزار و ۴۶۵ رای صحیح به عنوان منتخب حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه معرفی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین سلمان اسحاقی با ۳۳ هزار و ۲۰۰ رای از مجموع ۷۲ هزار ۷۶۹ رای صحیح به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه اعلام شد.

وی اضافه کرد: براساس شمارش آرا در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" سید حسن هاشمی با ۲۶ هزار و ۸۰۹ رای و علی مولوی حقیقی با ۲۴ هزار و ۲۰۲ رای از مجموع ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ رای به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

خبر مرتبط
فوری/ نتایج رسمی اولیه انتخابات مجلس در تهران اعلام شد+ فیلم

اقتصادنیوز: نتایج اولیه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به صورت رسمی اعلام شد.

طالبی گفت: از حضور حماسی و گسترده مردم مومن و ولایی خراسان جنوبی که بار دیگر برگ زرینی بر تاریخ افتخارات کشور و استان افزودند، قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی انتخابات بیان کرد: بر خود لازم می‌دانیم از حضور تکلیف‌مدارانه تمامی نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که با اخلاق مداری و قانون مداری رقابت سالم و پرشوری را در استان رقم زدند، تقدیر و تشکر کنیم.

خبر مرتبط
فوری/ انتخابات تبریز به دور دوم کشید+ جزئیات

اقتصادنیوز: رقابت انتخابات مجلس میان علی جعفری آذر، علیرضا منادی، جواد عبادی، علی آجودان زاده، رضا صدیقی، محمدحسین فرهنگی، سید محمدرضا تاج الدینی و علیرضا نوین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان نیز به محض اعلام وزارت کشور و نتایج حاصله اطلاع رسانی خواهد شد.

حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۳۳ نامزد نمایندگی داشت که هیچ کدام موفق به کسب حداقل ۲۰ درصد آرای مردم نشدند و انتخابات در این حوزه دو مرحله‌ای شد.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۷۶۶ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی برگزار شد.

حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زنم غرغرو بود / در میهمانی صد دل عاشق زن مطلقه شدم + نظر کارشناسی