سیاست‌های ترامپ درباره ایران فاجعه بود


سیاست‌های ترامپ درباره ایران فاجعه بود

یک سناتور برجسته آمریکایی و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا با انتقاد شدید از سیاست‌های رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران، آن را یک «فاجعه و شکست کامل» توصیف کرد.

« کریس مورفی » رئیس کمیته فرعی روابط خارجی سنای آمریکا در امور خاور نزدیک، آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم در جلسه استماع روز چهارشنبه کمیته روابط خارجی به انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درقبال ایران پرداخت و عملکرد او در این زمینه را یک شکست کامل توصیف کرد.

او در سخنان خود گفت: با هر معیار موجود سیاست‌های رئیس جمهور ترامپ درقبال ایران یک شکست کامل و تمام عیار بود. من به این جلسه نیامده‌ام تا سیاست خود را در برابر ایران از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بازنگری کنم، اما فکر می‌کنم واقعاً مهم است که ابهامات را برطرف کنیم. زیرا اگر این کمیته یا مردم آمریکا این تصور را داشته باشند که کاری که ترامپ انجام می‌داد، کارساز بود و باید به عنوان سیاستی که در آینده پیش می‌رود، بازگردانده شود، ما واقعاً با مشکل مواجه هستیم.

سیاست‌های ترامپ درباره ایران فاجعه بود

این سناتور دموکرات در ادامه به برشمردن شکست‌های دونالد ترامپ در سیاست‌هایش در برابر ایران پرداخت و گسترده‌تر شدن برنامه هسته‌ای ایران، قوی ماندن گروه‌های مقاومت در منطقه، افزایش بی‌سابقه حملات به نیروهای آمریکایی در عراق، متلاشی شدن ائتلاف ضد ایران و همراهی چین و روسیه با برجام را از موارد آن دانست و گفت: در پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، اروپا از سیاست ترامپ، یعنی سیاست ما در قبال ایران حمایت نمی‌کرد، بلکه آن‌ها، آن را تضعیف می‌کردند.

او در ادامه تاکید کرد که «سیاست‌های رئیس‌جمهور ترامپ در برابر ایران یک فاجعه بود».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج