بستن مرز مشترک اوکراین و لهستان در دستور کار قرار گرفت/ اعتراض کشاورزان جواب داد


بستن مرز مشترک اوکراین و لهستان در دستور کار قرار گرفت/ اعتراض کشاورزان جواب داد

اقتصادنیوز: در بحبوحه اعتراضات کشاورزان لهستانی، نخست وزیر لهستان از مذاکرات این کشور با اوکراین درباره بستن موقت مرز مشترک دو کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان می‌گوید که در بحبوحه اعتراضات کشاورزان لهستانی و مسدودسازی مرز این کشور با اوکراین، ورشو و کی‌یف مذاکرات خود را درباره بستن موقت مرز مشترک آغاز کرده‌اند.

اظهارات تاسک در حالی است که کشاورزان معترض لهستانی در اعتراض به واردات غلات اوکراین، گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور را مسدود کرده‌اند. به گفته معترضان، به تولیدکنندگان کشور همسایه امتیازهای ناعادلانه‌ای اعطا شده است زیرا آنها (تولیدکنندگان اوکراین) به دلیل عدم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، مجبور به تبعیت از مقررات این بلوک نبوده و مالیات پرداخت نمی‌کنند.

تاسک گفت: ما با طرف اوکراینی درباره بستن موقت مرز و توقف تبادل کالا در حال مذاکره هستیم. مقامات لهستانی می‌خواهند که به اوکراین کمک کنند اما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این کمک روی شهروندان ما تاثیر منفی بگذارد. همواره به‌دنبال راه‌حلی برای حفاظت از بازار لهستان هستیم تا با محصولات به وضوح ارزان‌تر اوکراینی، اشباع نشود.

خبر مرتبط
تصمیمات جدید اتحادیه اروپا درباره دارایی‌های مسدودشده لهستان

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که به زودی تصمیماتی برای آزادسازی میلیاردها یورو از دارایی‌های لهستان که پیش از این به دلیل سیاست‌های ضد اتحادیه اروپایی دولت قبلی مسدود شده بود، آزاد خواهد شد.

به گفته وی توافق بر سر بستن موقت مرز، برای هر دو طرف «دردناک» خواهد بود و اوکراین و لهستان در نهایت امر باید راه‌حلی بهتر و بلندمدت برای این بحران پیدا کنند.

با این حال، الکساندر کوبراکوف، معاون نخست وزیر اوکراین بلافاصله اظهارات تاسک را رد کرد و مدعی شد که «از طرف اوکراین هیچ مذاکره‌ای درباره تعطیلی موقت مرز صورت نگرفته است.»

خبر مرتبط
فوری/ لهستان سفیر روسیه را احضار کرد

اقتصادنیوز: لهستان اعلام کرد : سفیر روسیه در ورشو احضار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو