ماجرای اسناد محرمانه در دست «آرون بوشنل»


ماجرای اسناد محرمانه در دست «آرون بوشنل»

یک روزنامه آمریکایی این گمانه‌زنی‌ را مطرح کرده که «آرون بوشنل»، عضو نیروی هوایی آمریکا که روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در حمایت از اسرائیل خودسوزی کرد به اطلاعاتی محرمانه درباره حضور نظامیان آمریکا در غزه دسترسی داشته است.

بوشنل ظاهراً یک روز قبل از مرگش در گفت‌وگو با یکی از دوستانش مدعی شده که به اطلاعاتی محرمانه درباره حضور نظامیان آمریکایی در غزه دسترسی داشته است. یک دوست این عضو 25 ساله نیروی هوایی آمریکا این ادعا را در گفت‌وگویی با روزنامه نیویورک‌پست مطرح کرده. بوشنل عضو یگان «اطلاعات، تجسس و شناسایی» نیروی هوایی آمریکا بوده. او شنبه شب در گفت‌وگو با دوستش ادعا کرده که از مجوزهای رده بالا برای دسترسی به اطلاعات فوق‌سری برخوردار بوده است. دوست او می‌گوید: «او روز شنبه به من گفت که ما داخل آن تونل‌ها [در غزه] نظامی داریم و اینکه نظامیان آمریکایی در کشتارها مشارکت دارند.»وی اضافه کرد: «شغل واقعی او پردازش داده‌های اطلاعاتی بود. بخشی از آنچه او پردازش می‌کرد به درگیری‌های اسرائیل در غزه مرتبط بود.»بوشنل قبل از سوزاندان خودش مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن گفت که دیگر نمی‌تواند بخشی از نسل‌کشی در غزه باشد.

ماجرای اسناد محرمانه در دست «آرون بوشنل»

او دوست بوشنل در مصاحبه با نیویورک‌پست می‌گوید: «یکی از چیزهایی که او به من گفت این بود که اطلاعاتی که روی میز او قرار می‌گرفت این بود که ارتش آمریکا در نسل‌کشی‌های جاری در غزه مشارکت دارد.»وی اضافه کرد: «به من می‌گفت که نظامیانمان در آنجا حضور میدانی دارند و در کشتار عده زیادی از فلسطینی‌ها نقش دارند.»نیویورک‌پست نوشته با آنکه بوشنل مدعی شده که در حال ارائه اطلاعات محرمانه به دوستش است هیچ راهی برای راستی‌آزمایی ادعای او وجود ندارد. کاخ سفید بارها مدعی شده که نظامیان آمریکایی در غزه حضور ندارند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده که امیدوار است در هفته جاری در غزه آتش‌بس حاصل شود.

پیش از این روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی تصریح کرده بود نیروهای عملیات ویژه آمریکا از روز 7 اکتبر در فلسطین اشغالی مستقر شده‌اند. این روزنامه ادعا شده بود هدف از اعزام نیروهای آمریکایی کمک به اسرائیل برای شناسایی اسرایی است که توسط حماس بازداشت شده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان