ستون فقرات ناوگان بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس


ستون فقرات ناوگان بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس

یک فروند بمب افکن استراتژیک B-52H نیروی هوایی آمریکا در تاریخ ۴ اسفند در پایگاه هوایی مینوت در داکوتای شمالی به‎ دلیل آتش‎‌سوزی در موتور، فرود اضطراری داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیچ‌‎یک از خدمه این بمب افکن آسیب ندیدند و آتش‎‌سوزی به‎ سرعت مهار شد. علت این حادثه در دست بررسی است. جزئیات بیشتر، از جمله میزان خسارت هواپیما، هنوز علام نشده‌است.

B-52H که ستون فقرات ناوگان بمب افکن استراتژیک این سرویس در نظر گرفته می‌شود، در سال 1961 وارد خدمت شد. هر کدام توسط 5 خدمه، دو خلبان، دو اپراتور سیستم‌های تسلیحاتی و یک افسر جنگ الکترونیک هدایت می‌شوند و دارای هشت موتور جت هستند. این جت‌ها می‌توانند ترکیبی از سلاح‌های هسته‌ای و متعارف را حمل کنند.

ستون فقرات ناوگان بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر هفتاد و شش B-52، از جمله بمب‌افکن درگیر در حادثه هفته گذشته، در ناوگان نیروی هوایی در Minot و Barksdale AFB، لوئیزیانا باقی مانده‌اند.

آمریکا بودجه 48.6 میلیارد دلاری برای تقویت استراتوفورترس‌های خود با موتورهای جدید، رادارها و سایر پیشرفت‌ها برای نگه داشتن بمب‌افکن دوران جنگ سرد تا حدود سال 2060 در نظر گرفته‌است.

منبع: airforcetimes

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878272

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی