شهادت 5 هزار دانش‌آموز فلسطینی در جنگ غزه


شهادت 5 هزار دانش‌آموز فلسطینی در جنگ غزه

وزارت تعلیم و تربیت فلسطینی از شهادت بیش از ۵ هزار دانش آموز فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۹ هزار دانش آموز دیگر در جنگ غزه خبر داد.

شهادت 5 هزار دانش‌آموز فلسطینی در جنگ غزه

به گزارش راهبرد معاصر. وزارت تعلیم و تربیت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون ۵۴۲۴ دانش آموز فلسطینی به شهادت رسیده و۹۱۹۳ دانش آموز دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد شهدای دانش آموز در غزه در این مدت به عد ۵۳۷۹ نفر رسیده و ۴۸ دانش آموز نیز در کرانه باختری به شهادت رسیده اند. تعداد دانش آموزان زخمی‌ نیز در غزه به عددد ۸۸۸۸ نفر رسیده و این عدد در کرانه باختری بالغ بر ۳۰۵ نفر است. ۹۷ دانش آموز فلسطینی کرانه باختری نیز توسط رژیم صهیونستی به اسارت گرفته شده اند.

بر اساس این بیانیه ۲۵۵ نفر از معلمان و کادر اداری مدارس نیز به شهادت رسیده و ۸۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. این عدد در کرانه باختری به ۶ شهید و۷۳ بازداشتی می‌رسد.

این وزارتخانه فلسطینی می‌افزاید که ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) در معرض موشک باران و تخریب قرار گرفته‌اند که ۱۱۱ مدرسه به شدت آسیب دیده و ۴۰ مدرسه به صورت کامل تخریب شده‌اند. در کرانه باختری نیز ۵۷ مدرسه در معرض حمله و تخریب قرار گرفته اند. در غزه ۱۳۳ مدرسه دولتی به پناهگاه آوارگان تبدیل شده است.

این بیانیه تاکید می‌کند که ۶۲۰ هزار دانش آموز غزه همچنان از تحصیل محروم هستند و بیشتر دانش‌آموزان با شوک‌های گسترده روانی مواجه بوده و شرایط بهداشتی سختی را سپری می‌کنند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد