بورس امروز/ خروج 244 میلیارد تومان پول در روز ریزش معاملات بورس


امروز همزمان با ریزش بیش از 3200 واحدی شاخص کل، 244 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

بورس امروز/ خروج 244 میلیارد تومان پول در روز ریزش معاملات بورس

معاملات بازار سهام امروز در حالی بسته شد که قیمت مچ معاملات نسبت به روز گذشته، پایین‌تر آمد. نکته‌ جالب توجه دیگر این است که در هفته جاری، پول حقیقی از بازار و صندوق‌های درآمد ثابت خارج و به بازارهای سفته‌بازی وارد شده است.

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش چهار هزار و 32 واحدی که معادل 0.2 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 45 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نزول شدیدتری را به خود دیدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز سه هزار و 243 واحد که معادل 0.46 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 709 هزار و 227 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری ، حجم معاملات را 6 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 419 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بورس امروز/ خروج 244 میلیارد تومان پول در روز ریزش معاملات بورس

ورود و خروج پول حقیقی

تراز ورود و خروج پول حقیقی مانند روند روز معاملاتی گذشته، در روز جاری هم منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 244 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 300 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم بیوتیک، سصفها و کساپا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

پارسیان با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدشت نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سمگا، خودرو و فزر تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های سمگا، پارسیان و مادیرا ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای سصفها، کاما و بپاس خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثشرق، وپارس و ملت رقم خورد. همچنین کرماشا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فسبزوار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک