تمام تراکنش مالی در کشور رصد می‌شود/برخورد با موارد مشکوک به پولشویی


تمام تراکنش مالی در کشور رصد می‌شود/برخورد با موارد مشکوک به پولشویی

رئیس مرکز اطلاعات مالی با بیان اینکه هر تراکنش مالی و اقتصادی در کشور رصد می‌شود، گفت: اگر مشخص شود که مشکوک به پولشویی و جرایم پولشویی است، قطعا با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هادی خانی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر حساب‌های هنرمندان و سلبریتی‌ها گفت: هر تراکنش مالی و اقتصادی در کشور رصد می‌شود و اگر احراز شود که مشکوک به پولشویی و جرایم پولشویی است، قطعا با آن برخورد خواهد شد.

وی پیش از این نیز در خصوص رصد جریانات مالی گفته بود که برای اولین بار بانک اطلاعاتی اشخاص مظنون به پولشویی ایجاد شد که برهمین اساس 1300 شخص مظنون به پولشویی تحت ممنوعیت قرار گرفتند همچنین بالغ به 10 هزار شخص حقیقی و حقوقی فاقد پرونده مالیاتی در مرکز اطلاعات مالی شناسایی شدند.

خانی تاکید کرده بود که بیش از 30 پروژه رصد جریانات مالی در حوزه ارز، قاچاق، حوزه رمز ارزها و صندوق‌های قرض‌الحسنه فاقد مجوز در دستور کار است. وی همچنین در خصوص فعالیت افراد در حوزه رمز ارزها نیز گفت که در کشور ما هنوز رمز ارز فاقد مجوز است و قانونی نیست، هر اقدام اقتصادی هم که مجوز قانونی در چهارچوب قوانین و مقررات کشور نداشته باشد، به عنوان یک فعالیت با زمینه پولشویی به آن نگاه می‌کنیم.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟