از تعطیلی مدارس زنجان فردا چهارشنبه 9 اسفند چه خبر؟


از تعطیلی مدارس زنجان فردا چهارشنبه 9 اسفند چه خبر؟

با توجه به بارش خفیف برف و افزایش دما در ساعات آینده، به نظر نمی‌رسد مدارس استان زنجان تعطیل شوند.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هوای سردی که از ۲ روز گذشته در نقاط مختلف استان حاکم شده است تا آخر هفته جاری همچنان مستقر خواهد بود.

حسین سلطانی روز سه شنبه افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری بوده و در ایستگاه گرماب با بارش‌های خفیف و محلی برف گزارش شده است که انتظار می رود این شرایط گاهی با ورزش باد همراه شود.

وی یادآور شد: امروز شدت وزش باد نسبت به روزهای گذشته کمتر می‌شود و فردا نیز بارش های پراکنده به صورت برف در برخی مناطق استان جریان خواهد داشت.

سلطانی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، تصریح کرد: از اوایل هفته آینده دمای استان به طور نسبی افزایش می یابد و از شدت سرما کاسته می‌شود.

وی افزود: امروز صبح شهر زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد و قیدار، سلطانیه و ایجرود نیز با دمای منفی ۱۰ درجه سردترین ایستگاههای استان بودند.

سلطانی دماهی فعلی زنجان را ۹ درجه سانتیگراد زیرصفر بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد، در این روزهای سرد تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۹ و منفی یک درجه، ابهر منفی هشت و منفی ۲ درجه، خرمدره منفی هفت و منفی ۲ درجه، آببر چهار و منفی ۲ درجه، قیدار منفی ۱۰ و منفی سه درجه، سلطانیه منفی ۱۰ و منفی یک درجه و ماهنشان منفی پنج و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

از تعطیلی مدارس زنجان فردا چهارشنبه 9 اسفند چه خبر؟

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو