لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت/ بلااستفاده بودن نیمی از ظرفیت صنعت سی‌ان‌جی


بانکداری ایرانی-رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی تاکید کرد: ۵۰ درصد ظرفیت صنعت سی‌ان‌جی بدون استفاده مانده و هیچ توجهی به ظرفیت این صنعت نمی‌شود و این در شرایطی است که لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت بیش از گذشته رخ‌نمایی می‌کند. محسن جوهری در گفت‌وگو با...

لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت/ بلااستفاده بودن نیمی از ظرفیت صنعت سی‌ان‌جی

بانکداری ایرانی-رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی تاکید کرد: ۵۰ درصد ظرفیت صنعت سی‌ان‌جی بدون استفاده مانده و هیچ توجهی به ظرفیت این صنعت نمی‌شود و این در شرایطی است که لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت بیش از گذشته رخ‌نمایی می‌کند.

محسن جوهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علی‌رغم وجود ناترازی بنزین و بلااستفاده بودن نیمی از ظرفیت عرضه سوخت سی ان جی، رویکرد دولت نسبت به توسعه صنعت سی‌ان‌جی و جایگزینی بیشتر این سوخت پاک و ارزان با بنزین تغییر نکرده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی که واردات بنزین زیان بسیار زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌کند، بی توجهی تصمیم‌گیران حوزه انرژی به توان داخلی صنعت سی ان جی موجب نوعی خود تحریمی شده است.

وی با اشاره به وضعیت تولید سی‌ان‌جی، گفت: تولید مانند گذشته است و همچنان تنها با نیمی از ظرفیت مشغول به‌کار هستیم.

جوهری با بیان اینکه همچنان مشکلات در حوزه تبدیل خوروها وجود دارد، گفت: مطالبات پیمانکاران تبدیل خودرو پرداخت نشده است و برنامه مشخصی برای پرداخت مطالبات وجود ندارد و خودروسازها نیز همچنان رویکرد جدی برای تولید خودروهای دوگانه‌سوز ندارند.

وی افزود: در این میان برای واردات خودروهای دوگانه‌سوز نیز هیچگونه مشوقی تعیین نشده، اما اگر این چالش‌ها برطرف شود، می‌توان ناترازی بنزین را حل کرد.

رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی با بیان اینکه سال گذشته برای کاهش مصرف بنزین و افزایش تقاضا برای سوخت سی ان جی پیشنهاد شد، توزیع رایگان سوخت سی ان جی به مدت سه سال مصوب شود، تا از این طریق مصرف بنزین کاهش یافته و سهم سوخت سی ان جی در سبد مصرف خودرو افزایش یابد.

به گفته وی البته قبل از اتخاذ چنین تصمیماتی، باید اختیارات نهادهای متولی و پیگیری کننده در حوزه صنعت سی ان جی را در وزارت نفت افزایش دهد و لزوم ایجاد توسعه پایدار در صنعت سی ان جی را به عنوان یک عزم همه جانبه ملی، قلمداد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی