در راستای عدالت آموزشی جذب 2000 دانش‌آموزان عشایری در دانشگاه فرهنگیان/ ورود نخبگان عشایر بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان


در راستای عدالت آموزشی جذب 2000 دانش‌آموزان عشایری در دانشگاه فرهنگیان/  ورود نخبگان  عشایر بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

به گزارش رکنا به نقا از ایسنا،علی تیرگیر ، با تاکید بر اینکه در راستای توسعه عدالت آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و پیرو منویات مقام معظم رهبری، امسال برای اولین بار موفق به اخذ سهمیه جذب...

به گزارش رکنا به نقا از ایسنا،علی تیرگیر ، با تاکید بر اینکه در راستای توسعه عدالت آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و پیرو منویات مقام معظم رهبری، امسال برای اولین بار موفق به اخذ سهمیه جذب بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان عشایری در دانشگاه فرهنگیان شدیم گفت: این گامی بلند در راستای اجرای عدالت آموزشی است که با ایجاد رقابت در بین این دانش‌آموزان آنها را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تشویق می‌کند که امید است معلمان خوبی برای ایل خود شوند.

وی این سهمیه را مختص آن دسته از دانش‌آموزانی دانست که مقطع متوسط اول و دوم خود را در مدارس عشایری گذرانده‌ و با شرکت در کنکور سراسری می‌توانند وارد عرصه رقابت جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان شوند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش سهمیه مذکور را جدای از سهمیه دانش‌آموزان عشایر نخبه علمی، ورزشی، فرهنگی و مدال آوران جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان آنهم بدون شرکت در کنکور اعلام و تاکید کرد: برنامه‌ای نیز برای ورود نخبگان بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان داریم که بر اساس آن اگر در بین دانش‌آموزان عشایری نخبه علمی، فرهنگی، ورزشی و مدال‌آور داشته‌ باشیم، می‌توانند از سهمیه تعیین شده بدین منظور استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، آبان ماه سال جاری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادی در راستای معلم شدن دانش آموزان با استعدادهای برتر به این شورا ارائه کرد.

دو ماه بعد «آئین‌نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و ۱۲ بهمن نیز برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد.

بدین ترتیب و بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدت دو سال و به صورت آزمایشی، سالانه حداقل ۱۰ درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به جذب دانش آموزان و طلاب نخبه دارای استعداد برتر در حوزه‌های مختلف اختصاص می‌ِیابد و این دانش‌آموزان و طلاب بدون شرکت در کنکور و تنها با شرکت در مصاحبه و انجام ارزیابی تکمیلی از سوی یک هیات جذب و گزینش، وارد دانشگاه فرهنگیان شده و معلم می شوند.

این در حالیست که وزیر آموزش و پرورش نیز چند روز پیش با اشاره به ابلاغ دستور رئیس جمهور در این خصوص گفت که ۳۰۰۰ دانش‌آموز برتر فرهنگی، تربیتی و علمی بدون آزمون به دانشگاه فرهنگیان خواهند آمد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات این مصوبه توضیح داده بود «شاخصه این دسته از دانش‌آموزان برای معلم شدن بدون شرکت در آزمون کتبی، داشتن مدال یا مقام ملی است. در واقع این دانش آموزان می‌توانند در کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز شرکت کنند اما دیگر لازم نیست در آزمون تربیت معلم شرکت کنند و این دسته از دانش‌آموزان بدون کنکور و از طریق احراز صلاحیت در کانون‌های ارزیابی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.»

وی همچنین تاکید کرده بود که سابقه تحصیلی دانش‌آموزان برای جذب آنها در دانشگاه فرهنگیان مد نظر قرار می‌گیرد: «سابقه تحصیلی این دانش‌آموزان در قبولی آنها برای دانشگاه فرهنگیان نیز تاثیر دارد. برای قبولی این دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان بدون برگزاری آزمون کتبی نیز سابقه تحصیلی به همان اندازه کنکور، تاثیر دارد. در نهایت نیز توانایی این دانش‌آموزان برای معلم شدن در کانون‌های ارزیابی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تایید شوند در مسیر معلم شدن قرار می‌گیرند.»



در راستای عدالت آموزشی جذب 2000 دانش‌آموزان عشایری در دانشگاه فرهنگیان/  ورود نخبگان  عشایر بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک