جزئیات بارش سنگین برف در رشت / پیش بینی هوای گیلان تا آخر هفته


جزئیات بارش سنگین برف در رشت / پیش بینی هوای گیلان تا آخر هفته

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه بارش برف تا عصر و اوایل شب امروز ادامه دارد، تصریح کرد: به تدریج تا ظهر فردا از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و طی سه شنبه و چهارشنبه شاهد بارش خفیف و پراکنده برف و باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

محمد دادرس ۷ اسفند آسمان گیلان را ابری و مه آلود، همراه با بارش برف دانست و اظهار کرد: جیرنده با ۷.۸ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان بوده و دمای رشت بین صفر و یک درجه سانتیگراد زیر صفر در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه دانست و افزود: مطابق هشدار سطح نارنجی صادر شده، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و کاهش محسوس دما و بارش برف شدید و کولاک در ارتفاعات و دامنه‌ها به تناوب تا پایان هفته فراهم است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه بارش برف تا عصر و اوایل شب امروز ادامه دارد، تصریح کرد: به تدریج تا ظهر فردا از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و طی سه شنبه و چهارشنبه شاهد بارش خفیف و پراکنده برف و باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

دادرس از بارش ۱۴۲ میلیمتری باران در ایستگاه امامزاده اسحاق طی ۹۶ ساعت گذشته خبر داد و با بیان اینکه ارتفاع برف در این ایستگاه به ۸۰ سانت رسیده، خاطرنشان کرد: شاهد بارش ۱۵۰ سانتی برف در محور بره سر - قوشه لانه - کلیشم هستیم و در دو محور سیاهکل - دیلمان و بلوردکان - خصیب دشت نیز به ترتیب ۱۰۰ و ۱۳۰ سانت برف باریده است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش شدید و خیلی شدید برف در استان بودیم و مساحت برف در ارتفاعات بالاست، اما این حجم از بارش را پیش بینی کرده بودیم و جلسات مدیریت بحران تشکیل شده بود و لذا الگوی این بارش با برف ۸۳ متفاوت است.

دادرس با اشاره به بارش ۴۰ تا ۵۰ سانتی برف در مناطق جنوبی شهرستان رشت و ۲۰ تا ۳۰ سانت در داخل شهر، تاکید کرد: از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه مجددا شاهد تقویت ناپایداری‌ها خواهیم بود و بارش باران پیش بینی می‌شود، اما به دلیل برودت هوا، امکان بارش مخلوط برف و باران وجود دارد.

وی از بارش باران در مناطق ساحلی استان خبر داد و اضافه کرد: از پنجشنبه با خروج تدریجی سامانه ناپایدار از استان، روند کاهش ابر و افزایش دما و پدیده یخبندان در ساعات صبح و شب مورد انتظار است.

بارش شدید برف در ۱۱ محور کوهستانی استان ادامه دارد و بارش در محور‌های پونل - خلخال و فومن - ماسوله و شفت - امامزاده اسحاق - امامزاده ابراهیم خفیف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان