رزمایش جدید نیروهای امنیتی عربستان آغاز شد


رزمایش جدید نیروهای امنیتی عربستان آغاز شد

اقتصادنیوز: خبرگزاری رسمی عربستان از آغاز رزمایش «سیف السلام ۱۲» (شمشیر صلح ۱۲) در شمال عربستان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری عربستان سعودی در این باره گزارش داد که رزمایش «سیف السلام ۱۲» در منطقه شمالی و منطقه عملیاتی ناوگان غرب و شرق این کشور آغاز شده است.

خبر مرتبط
پشت پرده تعامل عربستان و امارات/ معمای پیشرفت ابوظبی؟

اقتصادنیوز: در چند ماه گذشته، در باب روابط امارات متحده عربی و عربستان سعودی بسیار گفته شده، برخی از آن ها به طرز شگفت انگیزی سطحی و نادرست است، مقالات اخیر روابط دو بازیگر را به در قاب "رقابت" یا "شکاف" توصیف کرده اند. تا آنجا که آن را "تئاتر رویارویی" می نامند، گویی روابط ریاض و ابوظبی بازی با حاصل جمع صفر است. در همین راستا نشریه نشنال با انتشار یادداشتی نوشت، رقابت، در واقع، یکی از دستور العمل های مخفی موفقیت امارات است.

«علی بن حسن آل علی» سخنگوی این رزمایش گفت: مانورهای میدانی این رزمایش پس از موفقیت و تکمیل مرحله آماده‌سازی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: طرف‌های شرکت‌کننده اقدامات نظامی شامل عملیات هوایی تهاجمی، عملیات ضد هوایی پدافندی، عملیات حمله استراتژیک و مقابله با اهداف هوایی متخاصم را اجرا خواهند کرد.

سخنگوی این مانور نظامی همچنین تصریح کرد، این تمرینات میدانی شامل نیروی دریایی نیز خواهد بود که در مناطق عملیاتی خود در خلیج فارس و دریای سرخ مانور انجام می‌دهد.

طبق این گزارش، رزمایش نیروهای مسلح عربستان همچنین شامل آموزش مقابله با تهدیدات بالقوه (پهپادها، قایق‌های انفجاری و مین‌های دریایی) و همچنین عملیات حفاظت از تاسیسات حیاتی در مناطق عملیاتی و عملیات جستجو و نجات است.

این مقام سعودی ادامه داد: این مرحله از رزمایش برای ارتقای آمادگی نیروهای شرکت‌کننده به منظور مقابله با چالش‌ها و تهدیدها در یک محیط عملیات مشترک با هدف دستیابی به مفهوم اقدام مشترک است.

اولین مانور نظامی «شمشیر صلح» اواسط سال ۲۰۰۸ انجام شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو