رأی بدهید اما شناسنامه‌تان مهر زده نمی‌شود


رأی بدهید اما شناسنامه‌تان مهر زده نمی‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند احراز هویت افراد به طور جدی صورت می‌گیرد، گفت: شناسنامه فرد رأی‌دهنده دیگر مهر زده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: در قانون جدید انتخابات، علاوه بر شناسنامه، کارت ملی و برخی مدارک دیگر هم مورد قبول واقع شده است. از جمله گواهینامه و کارت پایان خدمت، گذرنامه و دیگر مدارکی که مورد قبول قانون باشد.

کارگر بیان کرد: البته ناگفته نماند که با وجود این مدارک، باز هم احراز هویت به طور جدی صورت می‌گیرد و تطبیق آن چک خواهد شد. این نکته هم وجود دارد که دیگر شناسنامه ممهور به مهر نمی‌شود، یعنی داخل شناسنامه مهر نمی‌خورد، اما تمام اطلاعات و سابقه مربوط به فرد رای‌دهنده در پایگاه هویتی و اطلاعاتی سازمان درج و ثبت خواهد شد.

وی گفت: باید توجه کرد که این اطلاعات در دسترس عموم نخواهد بود و فقط توسط سازمان ثبت احوال ثبت و درج می‌شود و در اختیار آن خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: نامزدهای انتخاباتی پیش از اجرایی شدن انتخابات احراز هویت خواهند شد. زمانی که نامزدها خودشان را به عنوان داوطلب مجلس خبرگان یا ریاست‌جمهوری معرفی می‌کنند، آنجاست که نقش سازمان ثبت احوال در احراز و ارائه هویت نقش اساسی پیدا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش دیگری که سازمان ثبت احوال به طور جدی در انتخابات دارد، این است که در روز انتخابات و قبل از رأی دادن فرد، او را احراز هویت می‌کند.

کارگر بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های گوناگون صورت گرفته موجب شده ما برای احراز هویت افراد ـ علاوه بر مدارک هویتی ـ بتوانیم از سرویس‌ها و امکانات الکترونیکی که در اختیار وزارت کشور است، بهره بگیریم و از طرق پیشرفته هوشمند فرد را از طریق اطلاعات هویتی شناسایی کنیم.

منبع:همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !