کی‌یف از نابودی 160 تن غلات اوکراینی در لهستان خبر داد


کی‌یف از نابودی 160 تن غلات اوکراینی در لهستان خبر داد

وزیر توسعه مناطق و زیرساخت های اوکراین گفت: "در لهستان، 160 تن غلات اوکراینی که در حال ترانزیت به کشورهای دیگر بود، نابود شد."

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر کوبراکوف در شبکه اجتماعی X با انتشار تصاویری نوشت: "غلات در ترانزیت به بندر گدانسک و سپس به کشورهای دیگر بود. چهارمین مورد خرابکاری در ایستگاه های راه آهن لهستان. چهارمین مورد مصونیت از مجازات و بی مسئولیتی. دولت و پلیس لهستان تا کی اجازه خواهند داد این خرابکاری ادامه یابد. "
به گفته این مقام، تمام محصولات کشاورزی در واگن های مهر و موم شده حمل می شود و کی یف "به شدت از قانون پیروی می کند."
رادیو لهستان به نوبه خود توضیح می دهد که این حادثه شب گذشته در نزدیکی روستای کوتومرز در نزدیکی بیدگوشچ رخ داده است. مشخص شده است که ذرت از داخل خودروها ریخته شده است. پلیس محلی این پرونده را در دست گرفته است.
در این گزارش آمده است: "اکنون پلیس در حال یافتن است که چه کسی و چرا ذرت را روی ریل های راه آهن ریخته است. شخصی هشت واگن قطار را که روی شاخه کناری ایستاده بود باز کرد."
یکی از کشاورزان حاضر در محل گفت: "دستگاه های مربوطه نمونه غلات را برای آنالیز برداشت کردند." رادیو لهستانی به نقل از او می گوید: "نمونه های کوچکی برای تحقیق برداشته شد. یک آزمایشگاه معتبر کیفیت محتوای مایکوتوکسین ها و همچنین آفت کش ها را ارزیابی خواهد کرد."
علاوه بر این، یکی از شرکت کنندگان در اعتراض کشاورزان لهستانی، وویسیچ مویسسوویچ، گفت که از کسانی حمایت می کند که غلات اوکراینی را از خودروها بیرون می ریزند و یادآوری کرد که طرف اوکراینی ادعا کرده است که غلات به لهستان صادر نشده است. "وضعیت خیلی بد است. یک نفر اینجا دروغ می گوید. نخست وزیر اوکراین گفت که نه غلات، نه ذرت و نه کلزا به کشور ما وارد نمی شود. بدیهی است که وضعیت نشان می دهد که آنها وارد می شوند. اگر من آنجا بودم و اگر من فرصت داشتم، این ذرت را هم می ریختم، گفت وگوها چقدر طول می کشد، توافقات چقدر طول می کشد؟"
به گفته وی، کشاورزان لهستانی "می دانند برای چه می جنگند، آنها می دانند" که واردات غلات از اوکراین "و این قیمت ها منجر به ورشکستگی بسیاری از مزارع خواهد شد"، "بنابراین آنها مبارزه می کنند و حق دارند این کار را انجام دهند."
روز قبل، یکی از نمایندگان پلیس لهستان، Ewa Czyz، گفت که سویای اوکراینی دوباره از واگن روی ریل در لهستان ریخته شد.
اقدامات مشابهی قبلا انجام شده است. در 20 فوریه، کشاورزان معترض در لهستان، در اعتراض به عرضه محصولات کشاورزی از اوکراین، دو واگن ذرت اوکراینی را روی خطوط راه آهن در گذرگاه مرزی لهستان و اوکراین در مدیکا بیرون ریختند. فعالان همچنین گزارش دادند که کشاورزان غلات را از کامیون های اوکراینی در Dorohusk بیرون ریختند.
این هفته شاهد بزرگترین اعتراضات کشاورزان لهستانی بودیم. شرکت کنندگان در آنها به طور کامل ایست های بازرسی در مرز با اوکراین، مراکز حمل و نقل و جاده های دسترسی به ایستگاه های راه آهن و بنادر دریایی را مسدود کردند. در برخی از گذرگاه های مرزی غلات کامیون ها و واگن ها ریخته شد.
روابط لهستان و اوکراین به دلیل تحریم محصولات کشاورزی اوکراین بسیار پیچیده تر شده است. در ژوئن 2022، اتحادیه اروپا تعرفه‌ها را بر تمامی کالاهایی که از اوکراین وارد می‌شد لغو کرد، اما این امر منجر به مشکلاتی در فروش محصولات به کشاورزان اروپایی شد. در پایان مارس 2023، بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی با درخواست مداخله در این بحران به رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین مراجعه کردند. اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده موقتی را برای از بین بردن مشکلات لجستیکی که برای چندین ماه وجود داشت، اتخاذ و سپس کی یف را موظف کرد که کنترل‌های صادراتی را اعمال کند. پس از این، مقامات اسلواکی، مجارستان و لهستان اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند و اوکراین شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان