احداث 4000 مگاوات نیروگاه برق‌ آبی جدید در کشور


احداث 4000 مگاوات نیروگاه برق‌ آبی جدید در کشور

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، ماشاالله تابع جماعت به تشریح برنامه‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای اجرا و توسعه طرح‌های جدید نیروگاه‌های برق آبی پرداخت و گفت: شرکت آب و...

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، ماشاالله تابع جماعت به تشریح برنامه‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای اجرا و توسعه طرح‌های جدید نیروگاه‌های برق آبی پرداخت و گفت: شرکت آب و نیرو تاکنون حدود 9000 مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور یعنی معادل 73 درصد ایجاد کرده است و حدود 4000 مگاوات نیروگاه برق‌آبی در دست اجرا و حدود 1200 مگاوات در حال مطالعه دارد.

وی به برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت ماده 12 امکان ساخت 200 مگاوات نیروگاه برق‌آبی کوچک در بیش از 50 ساختگاه و 430 مگاوات نیروگاه‌های متوسط وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوان این نیروگاه‌ها را ایجاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه از آخرین وضعیت اورهال نیروگاه‌های برق‌آبی به منظور بهره‌برداری در تابستان سال آینده سخن به میان آورد و اظهار کرد: تمامی مراحل بازرسی نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب نیرو انجام شده و یا در حال انجام است و به طور دقیق‌تر، بازرسی سالیانه نیروگاه سردشت پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده بکار است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در مورد نیروگاه گتوند واحد 2 و 4 بازرسی سالانه تمام شده و واحدها آماده کار هستند و دو واحد دیگر تا پایان سال آماده می‌شود. در نیروگاه کارون 4 واحدهای 1 و 2 و 3 بازرسی سالانه انجام و واحدها آماده کارند و واحد 4 تا پایان سال آماده می‌شود.

تابع جماعت خاطرنشان کرد: در مورد داریان، بازرسی سالیانه پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده بکار هستند و در مورد سیمره هم سه واحد بازرسی سالانه اتمام یافته و آماده بکار است بر این اساس نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال 1403 با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند.


احداث 4000 مگاوات نیروگاه برق‌ آبی جدید در کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !