ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟


ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

برج پورشه‌دیزاین و برج مسکونی بنتلی نمونه‌های عالی گاراژهای لوکس امروزی به شمار می‌روند. «جیل دیزر» یک میلیاردر آمریکایی به شمار می‌رود که در شهر «میامی»، ایالت فلوریدا، مالکیت یک برج ۶۰ طبقه را در اختیار دارد که از پنت‌هاوس آن می‌تواند به...

برج پورشه‌دیزاین و برج مسکونی بنتلی نمونه‌های عالی گاراژهای لوکس امروزی به شمار می‌روند.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

«جیل دیزر» یک میلیاردر آمریکایی به شمار می‌رود که در شهر «میامی»، ایالت فلوریدا، مالکیت یک برج ۶۰ طبقه را در اختیار دارد که از پنت‌هاوس آن می‌تواند به سواحل زیبا و آفتابی این شهر نگاه کند. اما تنها منتظره زیبای دیزر بیرون ساختمان نیست؛ او می‌تواند از درون یک پنجره بزرگ به تماشای خودروهایش بپردازد که همگی درون یک گاراژ درون‌ساختمانی قرار گرفته‌اند.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟برج پورشه‌دیزاین

این میلیاردر ۴۸ ساله آمریکایی در یک مصاحبه با «CNN» گاراژ خود را اینگونه توصیف می‌کند:

از اتاق نشیمن می‌توانم دوتا از خودروهایم را ببینم. از آشپزخانه دوتای دیگر دیده می‌شوند و هفت‌تای دیگر را درون غار شخصی (اشاره به فضای اختصاصی گاراژ) می‌بینم. برای من این کار مثل جمع‌آوری آثار هنری داوینچی است. آن‌ها را درون انبار نمی‌گذارید بلکه روی دیوار نصب می‌کنید.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

در میان ۱۱ خودروی دیزر، یک دستگاه مک‌لارن اسپید‌تیل، یک بوگاتی شیرون و یک پورشه ۹۱۱ اسپایدر به چشم می‌خورد که از آن‌ها با عنوان مونالیزای سوپرخودروهایش یاد می‌کند؛ چراکه هر کدام بیشتر از ۱ میلیون دلار (بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان با نرخ دلار امروزی) قیمت دارند. دیزر که خود در کار توسعه ساختمان است، برج شخصی‌اش در میامی را به یک آسانسور بزرگ داخلی مجهز کرده است تا خودروی دلخواهش را به پنت‌هاوس و گاراژ شیشه‌ای روی سقف برساند.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟پلان برج پورشه‌دیزاین

برای هر خودرودوست، گاراژ تنها محل نگهداری وسایل‌نقلیه نیست بلکه حکم یک مکان برای ارتباط گرفتن با دوستانش را دارد؛ جایی که می‌تواند فارغ از همه دنیا به وسایل موردعلاقه‌اش نگاه کرده و به آن‌ها رسیدگی کند. «گراهام هریس»، مدیر شرکت طراحی و معماری «SHH» در لندن، می‌گوید:

ما حالا به‌جای گاراژ به آن فضای گالری می‌گوییم. نمایش، تئاتر، پس‌زمینه و نورپردازی درست، نقش مهمی در ایجاد فضا دارد. روزهایی که یک گاراژ از جنس بتن ساخته می‌شد گذشت.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

هریس که تنها یکی از پروژه‌هایش شامل بازسازی یک عمارت ۱۲۵ میلیون دلاری در لندن می‌شود به CNN گفته که گاراژها نه‌تنها وارد خانه‌ها شده بلکه به بخشی از فضای زندگی تبدیل شده‌اند. بنابراین مالکان برای ساختن مکانی که دیزر از آن به‌عنوان غارشخصی یاد می‌کرد، یک گاراژ سنتی آمریکایی را با انواع المان‌های آشنای یک خانه لوکس مانند میز سرو نوشیدنی، مبلمان، پوسترهای بزرگ و خاص، اشیا گران‌قیمت، دستگاه‌های شبیه‌ساز و هدست‌های واقعیت‌مجازی، بولینگ، ساعت‌های اسپرت، جواهرات شخصی و… ترکیب می‌کنند.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟طرحی از درون برج مسکونی بنتلی

هریس در این‌باره می‌گوید:

خیلی از مشتریانمان نمایشگر جدید سامسونگ موسوم‌به «وال» (به‌معنای دیوار) را سفارش می‌دهند که در انواع سایزهای گوناگون قابل سفارش است و قیمت پایه آن از ۳۸۵ هزار دلار آغاز می‌شود و می‌تواند یک پس‌زمینه عالی برای هر قسمتی از گاراژشان ایجاد کند.

مواد اولیه هم درحال تغییر هستند. کف بتنی دیگر از مد افتاده‌اند. هریس به مشتریانش روکش رزین رنگی را پیشنهاد می‌دهد که به درخواست خریدار می‌تواند به هر رنگی مزین شود، گرد و غبار را به خود نمی‌گیرد و از تایر ابرخودروهایشان محافظ می‌کند. نورپردازی می‌تواند زیر کف قرار بگیرد تا خودروی موردعلاقه مالک به شکلی متفاوت بدرخشد و در مرکز توجه قرار بگیرد.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

میز چرخان و طاقچه‌های هیدرولیکی به مالکان اجازه می‌دهند تا خودروهایشان را بهتر درون ساختمان به نمایش دربیاورند یا جابه‌جا کنند. همه این گاراژها از طریق حداقل یک پنجره درون خانه (که با فشار یک دکمه باز و بسته می‌شود) قابل‌دیدن هستند.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

تصویر بالا یکی از گاراژهای خصوصی مشتریان هریس است که در نقطه‌ای در قاره اروپا، میزبان خودروهای خاص و گران‌قیمت شده است. کف رزین روشن، سقف تیره‌تر با نورپردازی، صفحه چرخان برای نمایش یک خودروی ویژه حال و هوایی منحصربه‌فرد را ایجاد کرده است. در سوی دیگر گاراژ و پشت شیشه، صندلی مطالعه و میز کار مالک از جنس چرم قرار گرفته که با رنگ درون اتاق و زرنگاری‌های دستی و طرح شبکه زنبوری روی دیوار همخوانی کامل دارد.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

گاراژی که هریس طراحی می‌کند یا گاراژ خصوصی دیزر با یک فضای ساده برای نگهداری خودروها کاملا متفاوت است و معنا و مفهوم زیادی در زمان طراحی و ساخت آن‌ها مدنظر قرار گرفته که همه‌وهمه نتیجه علاقه مالک و البته سرمایه زیاد او است. دیزر درباره پدر خود می‌گوید:

وقتی کلاس پنجم بودم، پدرم ۸۵ خودرو داشت پس برای نگهداری آن‌ها یک ساختمان قدیمی یک نمایندگی خودرو را خرید.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

خانواده دیزر بعدها ساختمان یک مرکز خرید را خریداری کرد که امروزه از آن به‌عنوان محل نگعداری بیش‌از ۱۸۰۰ خودرو استفاده می‌شود که روی‌هم‌رفته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارند. این ساختمان در بخشی از «پارک تفریحی دیزرلند» در اورلاندو در ایالات‌متحده قرار گرفته است. جیل دیزر برخلاف پدرش سراغ خودروهای محدودی رفته و مالکیت تنها ۳۲ دستگاه خودروی لوکس را در اختیار دارد که ۱۱ دستگاه آن‌ها در خانه شخصی‌اش در میامی و بقیه در خانه دیگرش در «همپتونز» قرار دارند. او به دیدن و راندن مداوم همه خودروهایش علاقه دارد تا خود و هم‌خانه یا خانواده‌اش را در دنیایی خودرویی غرق کند.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

ساختمان جیل دیزر در سال ۲۰۱۷ و پس از صرف ۴۸۰ میلیون دلار سرمایه تکمیل شد و امروزه از آن با عنوان «برج پورشه‌دیزاین» یاد می‌شود. این ساختمان یکی از نخستین برج‌های برندشده آمریکا به شکل مدرن به شمار می‌رود. آسانسور مرکزی برای خودروها که نام مستعار «دیزر وِیتور» (ترکیبب نام دیزر و آسانسور به انگلیسی) را به خود گرفته باعث شده سطح ایمنی ساختمان در نگهداری از خودروها بیش‌ازپیش ارزیابی شود. یکی از ساکنان این ساختمان، ستاره جهانی فوتبال یعنی «لیونل مسی» است که پس از امضای قرارداد خود با تیم «اینترمیامی» آن را خریداری کرد (که به‌گفته دیزر بعدا به ناکجاآباد نقل مکان کرد؛ جایی که هر روزه توسط هوادارن محاصره می‌شود).

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟

پروژه بعدی دیزر، «ساختمان مسکونی ۶۲ طبقه‌ای بنتلی» در میامی به شمار می‌رود که طراحی خود را از برند بنتلی الهام خواهد گرفت و این‌بار به چهار دیزر ویتور مجهز می‌شود؛ بنابراین برج بنتلی فضای نگهداری سه تا چهار خودرو را در اختیار هر ۲۱۶ واحد مسکونی‌اش قرار می‌دهد که در کنار استخر بالکن به گزینه‌ای مطلوب برای متمولان تبدیل خواهد شد. البته که هر یک از واحدهای یادشده با قیمتی سرسام‌آور بین ۵.۵ تا ۳۵ میلیون دلار به فروش خواهد رسید.

ثروتمندان چگونه از خودروهای خود نگهداری می‌کنند؟نمایی از برج مسکونی بنتلی

دیزر درباره برج بنتلی می‌گوید:

بنتلی می‌خواهد تجربه سواری خودرو و سکونت در خودرو یکپارچه شود. بنابراین روی یک سیستم کار می‌کنیم که موسیقی خودرو پس از پیاده‌شدن راننده در خانه پخش شود.

البته گویا کسانی هم مانند خواهد دیزر هستند که به فضای پارکینگ خانگی علاقه‌ای ندارد و دیوار شیشه‌ای میان خانه و گاراژ نمایان را گچ می‌گیرند! شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ خانه و گاراژ جدا یا یکپارچه؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی