خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان


به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، سال آینده حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود.

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا پاک فطرت امروز در یک کنفرانس خبری با اشاره به اجرایی شدن تنها یک چهارم برنامه ششم توسعه کشور، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد اجرایی شده، اما در تدوین برنامه هفتم، تمام الزامات اجرایی شدن آن توسط دولت دیده شده است.

وی علت عدم اجرایی شدن برنامه ششم توسعه را دیده نشدن نقش دولت در اجرای برنامه عنوان کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برخی به این موضوع اشاره دارند که مجلس ناکارآمد بوده، ولی هیچگاه این موضوع را بیان نمی‌کنند که تعداد طرح‌ها و لوایح در مجلس یازدهم به قدری زیاد بود که دولت توان اجرای آن را نداشت.

پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد و در هر اداره‌ای هم یک نوع حقوق می‌دهند و سیستم اداری از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام اداری از ضروری‌ترین کار‌های دولت است. معتقدم یکی از ناکارآمدی‌های دولت به دلیل ناکارآمدی سیستم اداری است که به آن تبصره اضافه شده و در پرداخت‌ها و ارائه خدمات باعث نارضایتی‌های کارمندان شده است.

وی همچنین اعلام کرد: سال آینده حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: امروز یکی از دلایل نارضایتی مردم و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز این است که دستگاه‌های مختلف، پول برای کار‌های مختلف می‌گیرند و پروانه‌ای که ظرف یک ماه باید صادر شود حتی به یکسال و شاید بیشتر هم می‌رسد و دستگاه‌های خدمات رسان و سایر دستگاه‌ها نظیر آن هم پول خودشان را می‌گیرند، هیچ هماهنگی بین دستگاه‌ها برای کندن خیابان‌ها وجود ندارد چرا که اگر یک زلزله سنگین روی دهد هیچ کدام سازمان‌ها نمی‌دانند خطوط آب، برق و فاضلاب کجاست و از این رو باید کانال مشترک شهری باید ایجاد شود و ما نداریم و باید این طرح در دور بعدی مجلس اجرایی شود.

پاک‌فطرت افزود: دولت مرکزی باید اختیار دهد که برخی از بودجه‌ها باید به خزانه‌های استانی وارد شود درصدی از این هزینه‌ها باید برای رفع مشکلات ترافیکی و افزایش ناوگان راهور شکل گیرد و وقتی سازمان تعزیرات یک وسیله نقلیه ندارد باید درآمد این سازمان را به خزانه استان برگردانند و هزینه برای وسیله نقیله آن سازمان شود و دولت مرکزی هرگاه کم می‌آورد از خزانه‌ها استفاده می‌کند.

وی همچنین در خصوص فعالیت احزاب در شیراز نیز تاکید کرد: اگرچه در دوره‌های قبل لیست‌های انتخاباتی پشت درب‌های بسته تکمیل می‌شد، اما امروز به هیچ عنوان حاضر به ماندن در پشت درب‌های بسته نیستم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو نیز تصریح کرد: با واردات خودرو موافق هستم، زیرا باید جوانان ایرانی از خودرو‌های خوب استفاده کنند.

پاک‌فطرت عنوان کرد: برخی اکنون در کشور هستند که به قدری در ایران رشد پیدا کرده اند که ایران خودرو و سایپا را جیب خود گذاشته و در خصوص خودرو تعیین تکلیف کرده‌اند. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک