حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه پنج برابر شد


حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه پنج برابر شد

به گزارش رکنا،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است:حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه بیش از پنج برابر سال گذشته شده و از چهار مترمکعب بر ثانیه به ۲۱ مترمکعب رسیده است. علی سلاجقه گفت: با...

به گزارش رکنا،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است:حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه بیش از پنج برابر سال گذشته شده و از چهار مترمکعب بر ثانیه به ۲۱ مترمکعب رسیده است.

علی سلاجقه گفت: با توجه به مدیریت خوبی که استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با منابع آب،هم از لحاظ زمان، هم مکان و هم حجم خروجی داشته است، برنامه ریزی خوبی برای رسیدن حق آبه دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد رهاسازی آب از دریاچه سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه هستیم که حجم ورودی این دریاچه را بازهم افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی حجم دریاچه سد، ۳۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی انجام می شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به مزایای این رهاسازی ادامه داد: تغذیه سفره های زیرزمینی در مسیر و تالاب های اقماری و همچنین ورود آب به دریاچه ارومیه از جمله این مزایاست که هم شهرستان مهاباد و هم دریاچه از آن بهره مند می شوند.

سلاجقه با اظهار امیدواری مبنی بر کمک همگان برای رسیدن آب این سد به دریاچه ارومیه گفت: اگر دریاچه در مقیاس بزرگ به سامان برسد، ضریب تاثیرش بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: با برنامه زمان بندی که استاندار آذربایجان غربی طراحی کرده، در اسفند، فروردین و اردیبهشت، بقیه سدها هم وارد مدار می شوند و حقابه دریاچه به خوبی تامین خواهد شد.


حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه پنج برابر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !