سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟


سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سرانه مطالعه در کشور حدود ۳۳ دقیقه بدون احتساب کتب درسی و دینی است.

سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مهدی رمضانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دولت در حوزه کتابخانه‌های عمومی توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: هیچ دولتی این اهتمام را در حوزه کتابخانه‌ها نداشته است.

وی با بیان اینکه افزایش کتابخانه‌های سیار به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین موضوع کتابخوانی در مدارس با اهمیت و جدیت پیگیری می‌شود و در تلاشیم یک ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس برقرار شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه به لزوم اتصال مدرسه به کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت:ضروری است کتابداران نیز در مدارس جهت تحقق این مهم کمک کنند.

رمضانی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی و نرم افزاری شاهد اقدامات مطلوبی بوده ایم، افزود:برنامه‌های مدونی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت:در نسل جدید کتابخانه‌های عمومی خدمات متنوعی ارائه می‌شود که تعداد آن‌ها به بیش از ۶۰ خدمت می‌رسد.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد جهت راه اندازی مراکز مشاوره‌ای به منظور سهولت دسترسی، گفت:بیش از ۱۰ مورد افتتاح شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه همچنین در زمینه آموزش عمومی نیز اقداماتی انجام شده است، افزود:باشگاه علم فناوری، مشاغل کوچک خانگی و ... اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شبکه کتابخانه‌ای جزو ۲۰ کشور اول در دنیا هستیم گفت: ۳ و ۸۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در زمینه توسعه خدمات نیز جزو کشور‌های پیشرو هستیم، ادامه داد:سرانه مطالعه در کشور حدود ۳۳ دقیقه بدون احتساب کتب درسی و دینی است.

رمضانی افزود:پیمایشی با عنوان عادات خواندن ایرانیان با کمک دانشگاه تهران در حال انجام است که امیدواریم تا پایان اسفند نتیجه این پیمایش اعلام شود. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا