آیا دریافت آهن دولتی امکان پذیر است؛ چطور آهن را با قیمت روز دریافت کنیم؟


آیا دریافت آهن دولتی امکان پذیر است؛ چطور آهن را با قیمت روز دریافت کنیم؟

اگر هزینه نهایی ساخت و ساز یک ساختمان را بررسی کنید متوجه خواهید شد که بخش زیادی از آن، مربوط به قیمت آهن آلاتی مانند میلگرد، تیرآهن، توری مش و سایر محصولات مشابه است؛ به همین دلیل بسیاری از فعالان صنعت ساختمان سازی به فکر تهیه میلگرد دولتی و...

اگر هزینه نهایی ساخت و ساز یک ساختمان را بررسی کنید متوجه خواهید شد که بخش زیادی از آن، مربوط به قیمت آهن آلاتی مانند میلگرد، تیرآهن، توری مش و سایر محصولات مشابه است؛ به همین دلیل بسیاری از فعالان صنعت ساختمان سازی به فکر تهیه میلگرد دولتی و خرید آهن دولتی خواهند افتاد.

در این مطلب که پس از بررسی مقاله های موجود در مورد آهن آلات و میلگرد موجود در وب سایت کارخانه تولید میلگرد فولاد توفیقی و همچنین بررسی وب سایت امروز آهن emroozahan.com (ارائه دهنده قیمت لحظه‌ای و روزآهن و تولید کننده لوله پروفیل) و مصاحبه با متخصصین فروش این دو شرکت بزرگ حوزه آهن آلات تهیه شده است، خواهیم دید که “آیا اقدام برای گرفتن سهمیه آهن با پروانه ساخت امکان پذیر است؟” و با توجه به اینکه فرایند خرید با استفاده از سهمیه میلگرد با پروانه ساخت ممکن است بسیار زمانبر و پیچیده باشد، آیا واقعاً ارزش دارد یا خیر؟

خرید آهن دولتی به چه صورت است؟

آهن و میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین مصالح در ساختمان سازی هستند. با آگاهی از این موضوع دلالان فرصت را غنیمت شمارده و تا جایی که می‌توانند تحت عنوان واسطه گری قیمت آهن، به خصوصی میلگرد را افزایش می‌دهند. با هدف مقابله با این رویه و تعادل در نرخ خرید و فروش آهن آلات، خصوصا میلگرد، در بازار دولت وارد عمل شده است. خوشبختانه خرید آهن دولتی به افراد امکان خرید آهن و میلگرد با قیمت مناسب را می‌دهد.

آیا دریافت آهن دولتی امکان پذیر است؛ چطور آهن را با قیمت روز دریافت کنیم؟

خرید میلگرد با جواز ساختمان می‌تواند برای آن دسته از مالکانی که قصد ساخت و ساز ساختمان را دارند، مورد توجه باشد. خرید آهن آلات دولتی به این صورت است که شما ابتدا باید جواز ساخت دریافت کنید، سپس از طریق بورس اقدام به ثبت سفارش محصولات مدنظر خود نمایید.

میزان سهمیه آهن با پروانه ساخت

به طور کلی هیچ محدودیتی در سهمیه آهن با پروانه ساخت برای متقاضیان وجود ندارد. تنها شرط فروش آهن به متقاضیان از طریق بورس کالا این است که میزان آهن آلات درخواستی بیشتر از 20 تن باشد.

میزان سهمیه میلگرد با پروانه ساخت

برخلاف سایر آهن آلات میزان سهمیه میلگرد با پروانه ساخت محدودیت خاصی دارد. متقاضیان می‌توانند به ازای هر متر مربع ساخت و ساز تنها به میزان 50 کیلوگرم میلگرد خریداری کنند، به شرطی که حداقل متراژ ساخت و ساز آنها 1000 متر باشد. بنابراین شرط حداقل خرید میلگرد به صورت دولتی حدود 50 تن است اما حداکثر خرید میلگرد به صورت دولتی به متراژ بنا بستگی دارد.

مزیت و معایب خرید آهن دولتی با مجوز ساخت

بدون شک هر مصوبه‌ای مزایا و معایب خاص خود را دارد. اجرای طرح خرید آهن دولتی نیز از این قضیه مستثنی نبوده است. سفارش آهن آلات به صورت دولتی اگرچه امتیازات خوبی دارد، اما بدون عیب و ایراد هم نیست. در ادامه به امتیازات مثبت و منفی خرید آهن آلات دولتی می‌پردازیم.

مزایای خرید آهن دولتی با جواز ساختمان

  • قیمت خرید آهن دولتی کمتر از بازار است.
  • خرید آهن و میلگرد دولتی دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند.
  • نوسانات قیمت آهن دولتی نسبت به بازار کمتر است.

معایب خرید آهن دولتی با جواز ساخت

  • خرید انواع آهن به صورت دولتی، برای مثال خرید میلگرد دولتی بسیار زمانبر است.
  • میزان تقاضا برای خرید آهن آلات دولتی بالاست و شاید به برخی از افراد سهمیه تعلق نگیرد.
  • سفارش آهن دولتی شرایط خاصی دارد که مستلزم همه افراد نمی‌شود.
  • ثبت سفارش خرید آهن دولتی در تناژ بالا امکان پذیر است.

مراحل خرید آهن دولتی

جهت خرید آهن دولتی از طریق بورس به واسطه جواز ساخت اولین کاری که باید انجام دهید، گرفتن جواز ساخت است. اخذ جواز ساخت پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. همچنین پس از اخذ پروانه ساخت متقاضی ملزم به ثبت سفارش خرید آهن از طریق بورس کالا می‌باشد. ما آموزش نحوه ثبت سفارش انواع آهن از طریق بورس کالا را نیز به صورت لیست وار ارائه کرده‌ایم.

آیا دریافت آهن دولتی امکان پذیر است؛ چطور آهن را با قیمت روز دریافت کنیم؟

نحوه اخذ جواز ساخت

برای گرفتن جواز ساخت باید مراحل زیر را سپری نمایید:

  1. مراجعه به دفتر پیشخوان دولت یا شهرداری جهت تشکیل پرونده
  2. حضور نماینده شهرداری جهت بازدید از ساختمان و تطبیق آن با اطلاعات سند
  3. ارائه نقشه ساختمان و مصالح مورد نیاز با جزئیات کامل توسط مالک به شهرداری
  4. مراجعه به شهرداری با مدارک مربوطه و تاییدیه پرداخت عوارض و تخصیص مهندس ناظر به پروژه
  5. اخذ جواز ساخت ساختمان

خرید دولتی آهن دولتی از بورس کالا

پس از اخذ جواز ساخت برای ثبت نام میلگرد دولتی باید از طریق بورس کالا درخواست خود مبنی بر خرید آهن آلات دولتی، از جمله خرید میلگرد دولتی را ثبت کنید:

  1. ثبت نام و احراز هویت در کارگزاری بورس و دریافت کد بورسی
  2. ارائه فرم درخواست خرید آهن (میلگرد یا تیرآهن)
  3. واریز 10 درصد از ارزش آهن درخواستی به حساب کارگزاری
  4. خرید میلگرد توسط کارگزاری از تولیدکننده
  5. صدور حواله خرید آهن برای مشتری توسط کارگزاری
  6. تسویه کل ارزش کالای خریداری شده تا ساعت 10 صبح روز سوم

شرایط و نکاتی که باید در هنگام خرید آهن دولتی در نظر گرفت

تا به اینجا متوجه شدیم امکان خرید دولتی آهن دولتی مهیا است، همچنین خرید و فروش میلگرد دولتی با جواز مزایا و معایب خاص خود را دارد. با تمام تفاسیر نباید فراموش کرد که امکان خرید آهن آلات دولتی شرایط و ضوابط خاصی دارد.

به صورت کلی شرایط خرید آهن دولتی به شرح زیر است:

  • خرید میلگرد در بازار بورس کالا روزهای چهارشنبه ساعت 11 انجام می‌شود.
  • قیمت میلگرد دولتی به صورت رقابتی تعیین می‌گردد.
  • حدود 90 کارگزاری رسمی در بورس کالا فعالیت می‌کنند که امکان خرید از آنها وجود دارد.
  • به دلیل تعدد کارخانه‌های میلگرد محصولات به صورت سبد کالا ارائه می‌شود.
  • متقاضی موظف به پرداخت تمام هزینه آهن ظرف مدت 3 روز از ثبت سفارش است.
  • در صورت عدم پرداخت هزینه محصولات باید بابت هر روز تاخیر در تسویه حساب مبلغ 0.25 درصد از ارزش معامله را به عنوان جریمه به فروشنده بپردازد.
  • در صورت عدم پرداخت هزینه معامله ظرف مدت 10 روز معامله به صورت یکطرفه فسخ خواهد شد.

وضعیت خرید آهن آلات در بازار

خرید آهن در بازار به دلیل استفاده زیاد از آن در صنایع مختلف بسیار پر رونق است. اتفاقا به همین دلیل دلالان زیادی در این بازار فعالیت می‌کنند. خرید انواع آهن دولتی از جمله خرید میلگرد دولتی در بازار آهن بسیار پر نوسان است.

آیا دریافت آهن دولتی امکان پذیر است؛ چطور آهن را با قیمت روز دریافت کنیم؟

قیمت آهن به طور کلی تحت تاثیر عواملی همچون نرخ ارز، قیمت آهن در بازار جهانی، میزان تقاضا، کارخانه تولیدی و … قرار دارد. با این وجود قیمت خرید آهن دولتی نسبت به بازار از نوسات کمتری برخوردار است. البته فراموش نکنید خرید آهن آلات به صورت دولتی برای همه افراد فراهم است، چرا که این روش محدودیت‌های زیادی دارد.

خرید آهن با قیمت روز اما ارزان از کارخانه معتبر

به جای طی کردن مراحل زمانبر و طاقت فرسا جهت خرید آهن دولتی و خرید میلگرد دولتی با شرایط خاص که شاید اصلا شامل حال شما نشود، شما می‌توانید یک روش دیگر برای خرید آهن آلات مدنظر خود پیش بگیرید.
شما می‌توانید یک کارخانه معتبر با قیمت مناسب و کیفیت عالی پیدا کنید. طبق تحقیقاتی که ما انجام دادیم متوجه شدیم دو سایت فولاد توفیقی و امروز آهن emroozahan.com به دلیل تولید مستقیم میلگرد و سایر مصالح فلزی ساختمان چنین ویژگی‌هایی را دارند. با توجه به آنکه اکثر مشتریان از این دو فروشگاه آهن راضی بوده‌اند، شما هم می‌توانید با خیالی راحت از آنها آهن بخرید. این دو فروشگاه هر دو جزو بزرگترین تولیدکنندگان آهن‌آلات در کشور هستند، بنابراین بدون توجه به سهمیه آهن با پروانه ساخت و با تناژ دلخواه و با قیمت بسیار مناسب می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم