آیین رونمایی کتاب «هل اول» برگزار شد


آیین رونمایی کتاب «هل اول» برگزار شد

به گزارش رکنا، آیین رونمایی از کتاب هل اول، نوشته محمد صادق الحسینی برگزار شد؛ محمد صادق الحسینی، نویسنده کتاب در ابتدای این مراسم گفت: مردم گاهی نیاز به یک هل در مباحث مالی دارند؛ در اقتصاد...

به گزارش رکنا، آیین رونمایی از کتاب هل اول، نوشته محمد صادق الحسینی برگزار شد؛ محمد صادق الحسینی، نویسنده کتاب در ابتدای این مراسم گفت: مردم گاهی نیاز به یک هل در مباحث مالی دارند؛ در اقتصاد ایران مشکلات یکی دو تا نیست، اما یک مشکل بزرگ که در سطح خانوار وجود دارد، این است که دانش اقتصادی به شدت مهجور است. دلیل عمده این وضعیت این است که هیچ کدام از صاحبنظران نیامده اند در این باره بنویسند.

او ادامه داد: یک سری مفاهیم کاربردی مشخص وجود دارد که اگر این ها را به مردم صحیح آمورش بدهیم فرد در زندگی مالی اش دچار مشکل نمی‌شود و بر همین اساس این کتاب را نوشتم.

الحسینی گفت: در زندگی مالی آدم ها گاهی نیاز به یک هل دارند و امیدوارم این کتاب که یک کتاب سواد اقتصادی و مالی است به مردم در این زمینه کمک کند.

علی مروی، اقتصاددان در مراسم رونمایی از کتاب هل اول نوشته صادق الحسینی، بیان کرد: رانت های پنجگانه در کشور ما توزیع می شود که یکی از آنها رانت سوخت است. برخی سوخت را ارزان صادر کردند و بعد هم به عنوان صادرکننده ملی شناخته شدند.

مروی افزود: رانت ارزی داریم، در حالی که دلار در بازار آزاد ۵۵ هزارتومان است ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی داریم و مشخص نیست که چقدر پول در این بین جابجا می شود، هم در صف تخصیص ارز قرار گرفتن و بعد تعلق گرفتن یا نگرفتن ارز بستگی به رانت دارد.

وی ادامه داد: یک رانت دیگر هم تسهیلات بانکی است، یکسری که اصلا تسهیلات قبلی را با دریافت تسهیلات جدید صاف می کنند.

این اقتصاددان گفت: یک رانت دیگر رانت زمین است که در ظاهر ویترین خوبی هم دارد، مانند مسکن ملی استادان دانشگاه و رانت دیگر هم رانت انواع مجوزها ار جمله مجوز واردات است.

مروی اظهار کرد: این رانت های پنجگانه سرازیر می شود، به یک‌سری که برسد به رستگاری مالی سریع تر می رسند و کسانی که آدم های سالمی هستند هم روز به روز وضعیت شان بدتر می شود. این رانت ها را تا یک جایی می شود از طریق منابع نفت و گاز جبران کرد بقیه آن در قالب تورم و از جیب ملت بیرون کشیده می شود.

آیین رونمایی کتاب «هل اول» برگزار شد

وی عنوان کرد: ثروت آفرینی در چنین اقتصادی انگیزه خیلی خاصی می خواهد، تا قبل از تحریم ها ثروت آفرینی افراد کم رانت ممکن بود، اما بعد از تحریم ها دیگر ممکن نیست. معلوم است فرمول اقتصادهای متعارف اینجا کار نمی کند و در این اقتصاد شوک هایی ارزی ایجاد و به مردم منتقل می شود. مردمی که سال ها مشاهده کرده اند که رانت‌هایی توزیع می‌شود و برخی را پولدار کرده است. این اواخر هم سعی کرده اند رانت هایی مانند قرعه کشی خودرو را میان مردم توزیع کنند.

این اقتصاددان گفت: سیاست هایی که منجر به رانت ها می شود سیاست هایی است که در گام اول به نفع مردم است و برای این سیاست ها تقاضای اجتماعی وجود دارد و تا زمانی که این تقاضای اجتماعی وجود دارد این دور باطل ادامه پیدا می‌کند وضعیت بد و بدتر می‌شود. بایستی مردم سواد مالی خود را افزایش دهند و تقاضای اجتماعی بر این اساس باشد که چرا سیاست‌های رانتی وجود دارد و چرا به ثروت ملی چوب حراج می زنند. از این منظر کتاب هایی مثل کتاب های سواد مالی که آقای الحسینی نوشته اند خیلی ضروری است، چون دغدغه اجتماعی را پیوند می زند بر دغدغه فردی. سطح سواد مالی و اقتصادی حتی در قشر تحصیلکرده ما همین پایین است.

وی اظهار کرد: کسانی که زندگی غیر رانتی می‌خواهند داشته باشند نیاز به سواد مالی و اقتصادی دارند و باید این کتاب را بخوانند، توصیه من به کسانی که درآمد رانتی دارند این است که وقت‌شان را با خواندن این کتاب حرام نکنند.

مروی گفت این کتاب می خواهد یاد بدهد که چگونه در وهله اول از ثروت خود محافظت کنید و بعد چگونه ثروت آفرینی کنید، یعنی بازی برد برد فرد و جامعه را می خواهد. آقای الحسینی هم می تواند این کار را انجام دهد چون هم اقتصاد خوانده و هم بحث های مالی رامسلط است و در زندگی خودش هم به کار برده است.

درباره کتاب “هل اول”

چه فقیر و چه پولدار همه نگران پول هستند. فقیر نگران پول درآوردن و پولدار نگران این‌که چگونه از پولش محافظت کند. اما چه کسی می‌خواهد نگران پول باشد؟ هیچ‌کس!

این کتاب منحصربه‌فرد است، چرا که کتابی برای پایان دادن به نگرانی شما برای پول درآوردن و پایان تشویش برای حفاظت از ثروت تان در یکی از پرنوسان‌ترین اقتصادهای جهان یعنی اقتصاد ایران است.

این کتاب برای خواندن نیست، برای عمل کردن است. اگر به رازها و رمزهای این کتاب عمل کردید، هُل اول به دوچرخه‌ی مالی شما داده می‌شود و بدون زمین خوردن و از دست دادن زمان یاد می‌گیرید در این فضای بی‌ثبات چطور باید زندگی خود را با آرامش بسازید، البته بدون این‌که زندگی دیگران را خراب کنید.دقیقاً همان‌طور که دوچرخه‌سواری را یاد گرفتید!

این کتاب برای همه‌ی افراد با هر سطحی از سواد مناسب است. اگر هیچ چیز از اقتصاد نمی‌دانید این کتاب به شما کمک می‌کند تا پایه‌های اقتصاد و سواد مالی را درست در ذهن خود بنا کنید. اگر هم تجربه‌ی بیشتری دارید یا سرمایه‌گذار ماهری هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را به‌نحو محسوسی بهبود بخشید.

منبع: اقتصادآنلاین


آیین رونمایی کتاب «هل اول» برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...