جنبش عدم تعهد ادامه عملیات نظامی وحشیانه رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد


جنبش عدم تعهد ادامه عملیات نظامی وحشیانه رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در نشست کمیته ویژه منشور ملل اعلام کرد که این جنبش ادامه عملیات نظامی وحشیانه رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم می‌کند.

جنبش عدم تعهد ادامه عملیات نظامی وحشیانه رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد

به گزارش راهبرد معاصر، زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به وقت محلی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در نشست کمیته ویژه منشور ملل متحد بیانیه این جنبش را قرائت کرد.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد اعلام کرد: جنبش عدم تعهد ادامه عملیات نظامی وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به ویژه در نوار غزه را به شدت محکوم کرده و بر درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه و حمایت از مردم فلسطین تاکید می‌کند.

وی افزود: این جنبش نسبت به هشدارهای گزارشگران ویژه سازمان ملل در مورد نسل‌کشی آشکار در نوار غزه شدیداً ابراز نگرانی می‌کند و خواستار تعهد جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه و اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای پایان بخشیدن به آن است.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان مل متحد ادامه داد: جنبش غیرمتعهدها از درخواست 29 دسامبر 2023 ارائه شده توسط یکی از کشورهای عضو جنبش، آفریقای جنوبی، برای اقامه دعوی علیه رژیم اسرائیل نزد دیوان بین‌المللی دادگستری در رابطه با نقض تعهدات ذیل کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در رابطه با فلسطینیان در نوار غزه استقبال می‌کند. جنبش عدم تعهد از رژیم اسرائیل می‌خواهد قرار موقتی را که به دستور دیوان بین‌المللی دادگستری صادر شده است، اجرا نماید.

ارشادی همچنین گفت: جنبش عدم تعهد همچنین بر اهمیت درخواست مجمع عمومی مورخ 30 دسامبر 2022 برای نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد پیامدهای قانونی و تعهدات ناشی از ادامه چنین سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی، طولانی شدن مدت اشغال رژیم اسرائیل، محرومیت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و اقدامات تبعیض‌آمیز علیه آن‌ها، تاکید می‌کند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)