خبر مهم سازمان ملل درباره جسد ناوالنی


خبر مهم سازمان ملل درباره جسد ناوالنی

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ملل گفت: جسد الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه باید به خانواده اش تحویل داده شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره عدم تحویل جسد الکسی ناوالنی رهبر مخالفان پوتین به خانواده اش از سوی دولت روسیه گفت: جسد ناوالنی باید به خانواده او تحویل داده شود و کشورها دارای مسولیت خاص در مقابل افرادی هستند که آنها را زندانی می کنند.

خبرگزاری ریانووستی ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ به نقل از منابع قضایی کشور روسیه اعلام کرد: ناوالنی که در حال طی دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

خبر مرتبط
واکنش حماس به بیانیه کارشناسان سازمان ملل/ مهر تأیید بر جنایات اسرائیل

اقتصادنیوز: بیانیه کارشناسان سازمان ملل درمورد نقض حقوق زنان فلسطینی، جنایت نسل‌کشی را که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مرتکب می‌شود، ثابت می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی ریانوستی، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند. در نهایت، پزشکان اورژانس، مرگ او را تأیید کردند. منابع قضایی اعلام کردند که دلایل مرگ ناوالنی در حال بررسی است.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز در این باره گفت: سازمان زندان های فدرال روسیه همه بررسی‌ها را درباره مرگ ناوالنی انجام می دهد.

وی تاکید کرد که علت مرگ ناوالنی باید توسط پزشکان مشخص شود.

خبر مرتبط
هدیه لوکس پوتین به کیم‌جونگ اون/پوتین قطعنامه سازمان ملل را نقض کرد؟

اقتصادنیوز: خبرگزاری مرکزی کره‌ شمالی گزارش کرد رئیس‌جمهور روسیه به نشانه داشتن «روابط ویژه» با کره شمالی، به رهبر این کشور یک خودرو ساخت روسیه هدیه داد.

ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ ترین منتقد پوتین معرفی بود، در دادگاه های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان "سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شد.

ناوالنی و حامیانش معتقد بودند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول