آب سد کانی سیب به زودی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌ شود


آب سد کانی سیب به زودی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌ شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، علی سلاجقه روز سه شنبه در بازدید از بیست چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در نشست خبری افزود: دولت پذیرفت که تامین حقابه اولویت دوم بعد از آب شرب باشد ، بر این...

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، علی سلاجقه روز سه شنبه در بازدید از بیست چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در نشست خبری افزود: دولت پذیرفت که تامین حقابه اولویت دوم بعد از آب شرب باشد ، بر این اساس قرار شد از سد کانی سیب ۶٠٠ میلیون متر مکعب آب به دریاچه برسد که در یک مرحله ٣٠٠ میلیون متر مکعب رهاسازی شد.

وی ادامه داد: اکنون فاز دوم سد کانی سیب در مراحل پایانی است و امیدواریم بعد از تکمیل آن ۶٢٣ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه برود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه از سدهای دیگر هم آب به سمت دریاچه رها سازی شود گفت: البته به زودی آب از سد چپرآباد هم به دریاچه می رسد.

رسانه زیر ساخت حفظ محیط زیست است

سلاجقه گفت: ما به رسانه اعتقاد داریم و آنرا به عنوان زیرساخت اصلی حفظ محیط‌زیست کشور تلقی می کنیم و در سازمان محیط‌زیست به روی همیشه به روی رسانه‌ها باز است.

وی افزود: رسانه با ظرفیتی که دارد می تواند مطالبه گر محیط‌زیست باشد و گره گشایی ذهنی و میدانی را در ابعاد مختلف داشته باشد.

طرحی به نام پتروشیمی میانکاله وجود ندارد

سلاجقه درباره زمین های پتروشیمی میانکاله گفت: آنچه مباحث قانونی بود را انجام دادیم و دیگر طرحی به اسم پتروشیمی میانکاله وجود ندارد .

وی افزود: تعیین تکلیف زمین های پتروشیمی میانکاله هم جزو وظایف منابع طبیعی است و باید هر چه زودتر طبق وظیفه خود زمین ها را برگرداند.

آغاز تجارت کربن به زودی

وی با اشاره به تجارت کربن گفت: تجارت کربن یک بحث اساسی است و می تواند نقش زیادی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: آخرین نشستی که با سازمان بورس برگزار کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم بر این اساس مقرر شد معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و صندوق ملی محیط زیست آیین نامه ها و شیوه نامه ها را تهیه و تدوین کنند تا کار هرچه سریعتر انجام شود .

برای احداث سد در دره زرشک مجوزی ندادیم

وی گفت: اکنون وضعیت سد گتوند از نظر منابع آبی مناسب است Ec آب بسیار کم شده ، سد چمشیر هم در صورت بارش باران شرایط خوبی دارد سازمان حفاظت محیط‌زیست به طور مداوم پایش می کند .

سلاجقه درباره احداث سد در دره زرشک کرمان گفت: می دانیم که مجموعه دره زرشک دالان ورودی هوا به شهرستان تفت و یزد است بر این اساس هنوز وزارت نیرو موافقت نکرده و سازمان حفاظت محیط‌زیست هم مجوزی برای احداث آن صادر نکرده است.

از نمایشگاه محیط زیست در صورت فراهم بودن ساز و کار حمایت می کنیم

وی درباره برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه محیط زیست گفت: ما هفته محیط زیست داریم و تمام فعالیت های محیط زیستی را در این هفته ارایه می دهیم اما اینکه بخش خصوصی بخواهد نمایشگاه برگزار کند و تمام ساز و کار ها هم فراهم باشد ما هم استقبال می کنیم.

تولید ١٠ هزار مگاوات برق خورشیدی

سلاجقه درباره انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در این دولت مقرر شد ١٠ هزار مگاوات انرژی خورشیدی تولید شود که جزو وظایف وزارت نیرو است. در این راستا طرح های زیر ١٠٠ مگاوات انجام می شود و بالای ١٠٠ مگاوات هم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این دولت برای تغییر اقلیم یک ماده واحده پیشنهاد کرد و بر اساس آن سازمان حفاظت محیط‌زیست مکلف شده با همکاری نهادهای دیگر برنامه‌های تغییر اقلیم را پیگیری کند.

وی ادامه داد: در سازمان حفاظت محیط‌زیست مرمز ملی تغییر اقلیم و هوا داریم همچنین برای نخستین بار هاب تغییر اقلیم در سازمان راه اندازی شد و بحث سازگاری با تغییر اقلیم را به طور جدی دنبال و پیگیری می کنیم.

دشت های تهران و ری جزو دشت های ممنوعه

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بسیاری از پهنه ها و دشت های کشور در تهران و شهر ری جزو دشت های ممنوعه هستند بر این اساس وزارت نیرو به وظیفه خود در زمینه چاه های غیر مجاز عمل می کند .

وی درباره وضعیت چشمه علی در شهر ری گفت: اینکه گفته می شود حفاری مترو باعث خشک شدن چشمه علی شد باید از جنبه های مختلف بررسی شود.

سلاجقه افزود: اینکه چشمه ای در روند حفاری خشک می شود به نوع چشمه بستگی دارد که ممکن است یک سری جریان های آبی در این شرایط متوقف شود که اگر قابل ردیابی باشد توسط متخصصان انجام خواهد شد ظساید بتوان آنرا احیا کرد.

حذف گیاهان آب بر از حوضه آبخیز دریاچه ارومیه

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اطراف کفه سفید دریاچه ارومیه را کمربند سبزی فرا گرفته که با کشت های غیر اصولی جریان های آبی سطحی منتهی به دریاچه را کاهش داده اند.

وی افزود: در گام دوم احیای دریاچه ارومیه که مدیریت نرم است وزارت جهاد مکلف شده که گیاهان کم آب بر را جایگزین گیاهان آب بر کند و وزارت نیرو هم مکلف است به وظیفه خود در زمینه تامین حقابه عمل کند.

سلاجقه ادامه داد: پیش از بارش های اخیر وضعیت دریاچه چندان مناسب نبود اما با اقداماتی که در سازمان محیط‌زیست انجام شد وضعیت تالاب های اقماری دریاچه مناسب بود .

وی اظهارداشت: بارندگی های اخیر موجب شد تراز دریاچه ارومیه به ١٢٧٠.١۵ برسد ، مردم هم همکاری خوبی داشتند .

سلاجقه گفت: بیشترین ب نامه جامع مدیریت حیات وحش در این دولت تهیه شده است آکتون ب ای ١۵ گونه برنامه حفاظتی تهیه شده است.

وی درباره شیر باغ وحش مشهد اظهار داشت: دامپزشکان با دقت وضعیت شیر را رصد می کنند و اعلام کردند که بیمار بوده است اما وضعیت روبه بهبود است اما هر جنبنده ای عمر مفیدی دارد.


آب سد کانی سیب به زودی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌ شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج