راه‌آهن افزایش قیمت بلیط قطار مسافری را تکذیب کرد


راه‌آهن افزایش قیمت بلیط قطار مسافری را تکذیب کرد

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که هرگونه افزایش قیمت بلیط‌ قطارهای مسافری از جمله قطارهای 5 ستاره صحت نداشته این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیوان کاشفی نایب رئیس اتاق بازرگانی شب گذشته در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با یادآوری این‌که براساس پیشنهاد انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مصوب شد بلیت قطار 5 ستاره امسال افزایش نیابد،‌ گفته بود: مطابق تفاهم در سال های قبل بلیت‌های قطارهای 5 ستاره از قیمت‌گذاری معاف بودند اما سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این خدمت مشمول قیمت‌گذاری شد.

وی افزود: در جلسه (30 بهمن 1402) براساس پیشنهاد انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره مربوط به سال های 1401 و 1402 به ترتیب 25 درصد و 29 درصد در سال آینده اعمال شود. بر این اساس در مجموع 54 درصد به قیمت پایه بلیت های قطارهای 5 ستاره در سال آینده اضافه خواهد شد.

این در حالی است که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که هرگونه افزایش قیمت بلیط‌ قطارهای مسافری از جمله قطارهای 5 ستاره صحت نداشته این ادعا را تکذیب کرد.

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این‌باره گفت: مرجع قانونی تعیین نرخ بلیت قطارهای مسافری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی ترابری به ریاست وزیر راه و شهرسازی است. از این رو هرگونه افزایش قیمت بلیط‌ قطارهای مسافری از جمله قطارهای 5 ستاره صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی