رئیس ستاد مشترک اسرائیل: تحقیقات گسترده از ارتش به زودی آغاز می‌شود


رئیس ستاد مشترک اسرائیل: تحقیقات گسترده از ارتش به زودی آغاز می‌شود

رادیو ارتش رژیم اسرائیل به نقل از رئیس ستاد مشترک این رژیم از آغاز تحقیقات گسترده از تمامی ارکان ارتش در ارتباط با شکست امنیتی هفت اکتبر در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس ستاد مشترک اسرائیل: تحقیقات گسترده از ارتش به زودی آغاز می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر، «هرتزی هالوی» رئیس ستار مشترک اسرائیل گفت که تحقیقات داخلی از تمامی ارکان و یگان‌های ارتش این رژیم در ارتباط با رویداد‌های هفت اکتبر ۲۰۲۳ (روز عملیات طوفان الاقصی) به زودی آغاز می‌شود.

او به رادیو ارتش اسرائیل گفت که این تحقیقات سه ماه به طول خواهد انجامید.

پیش از این اعلام شده بود که کمیته تحقیقی برای بررسی چرایی شکست امنیتی و نظامی در روز عملیات نیرو‌های حماس تشکیل شده است.

به گزارش شبکه ۱۲، این تیم تحقیق شامل «شائول موفاز» وزیر امنیت و رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، «آهارون زیوی فرکش» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی و «سامی تورگمان» فرمانده سابق منطقه جنوب ارتش اسرائیل، هستند.

همچنین سران نیرو‌های امنیتی که قبلا مسئولیت شکست در شنبه سیاه [هفتم اکتبر] را پذیرفته بودند، گفته‌اند که در زمان مناسب استعفا خواهند کرد.



«هرتزی هالِوی» رئیس ستاد کل اسرائیل، «رونان بار» رئیس شاباک [آژانس امنیت داخلی اسرائیل] و «آهارون حالیوا» رئیس امان [اطلاعات نظامی] از جمله این مقامات هستند. با این حال، تا زمانیکه جنگ ادامه دارد، این افراد در مناصب خود باقی خواهند ماند.

نفوذ گسترده نیرو‌های حماس به شهرک‌های اسرائیلی، به اذعان رسانه‌های عبری‌زبان «بزرگترین شکست امنیتی از سال ۱۹۴۸» به این سو محسوب می‌شود؛ عملیاتی که با کشته و زخمی شدن صد‌ها نظامی و شهرک‌نشین و اسارت صد‌ها تن دیگر همراه بود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ می دانستید که این دختر همسر شهرام کاشانی بوده است!