هدیه لوکس پوتین به کیم‌جونگ اون/پوتین قطعنامه سازمان ملل را نقض کرد؟


هدیه لوکس پوتین به کیم‌جونگ اون/پوتین قطعنامه سازمان ملل را نقض کرد؟

اقتصادنیوز: خبرگزاری مرکزی کره‌ شمالی گزارش کرد رئیس‌جمهور روسیه به نشانه داشتن «روابط ویژه» با کره شمالی، به رهبر این کشور یک خودرو ساخت روسیه هدیه داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اشاره نکرد که چه نوع خودرویی است و یا اینکه این خودرو چگونه به کره شمالی ارسال خواهد شد، اما ناظران می‌گویند که این اقدام، قطعنامه‌های سازمان ملل مبنی بر ممنوعیت ارسال اقلام لوکس به کره شمالی را نقض می‌کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای اعلام کرد: «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و یک مقام رسمی دیگر این کشور پیشکش روسیه را پذیرفته‌اند و تشکر برادرش را به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه رسانده‌است.

خواهر رهبر کره شمالی می‌گوید که این هدیه نشان از «روابط شخصی ویژه» میان کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین دارد.

خبر مرتبط
کره شمالی، واشنگتن و سئول را متهم کرد/ جدال بر سر جاسوسی هوایی!

اقتصادنیوز: کره شمالی اقدامات کره جنوبی و ایالات متحده را محکوم کرد و آن‌ها را به تشدید تنش در شبه جزیره کره از طریق تشدید فعالیت‌های نظارت هوایی متهم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید از زمانی که کیم در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ برای حضور در نشستی با پوتین به روسیه سفر کرد، کره شمالی و روسیه همکاری‌های خود را به طرز چشمگیری افزایش داده‌اند. طی این سفر پوتین لیموزین لوکس خود را به رهبر کره شمالی نشان داد و کیم در صندلی عقب آن نشست.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون ۴۰ ساله دارای بسیاری از خودروهای لوکس ساخت خارج است که گمان می‌رود «برخلاف قطعنامه سازمان ملل به کشورش قاچاق شده‌اند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی