گفتگو با عامل قتل هولناک پاکبان شهرداری در اتوبان نیایش


گفتگو با عامل قتل هولناک پاکبان شهرداری در اتوبان نیایش

راننده پژویی که با حمله به پاکبان شهرداری تهران، او را از روی پل به پایین پرتاب کرده و وی را به قتل رسانده، دستگیر شد و گفت تصور میکرده مقتول قصد سرقت پرچم را دارد.

گفتگو با عامل قتل هولناک پاکبان شهرداری در اتوبان نیایش

به گزارش راهبرد معاصر؛ ساعت ۲ بامداد جمعه بیستم بهمن امسال گزارش قتل مردی ۲۰ ساله به پلیس پایتخت اعلام شد و تیم جنایی برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شد. بررسی‌ها حاکی از آن بود که مقتول کارگر شهرداری بوده و شب حادثه به همراه همکارانش مشغول نظافت مسیر روگذر اتوبان نیایش بودند، اما ناگهان حادثه هولناکی رخ داد.

یکی ازهمکاران مقتول که شاهد جنایت هولناک بود به کارآگاهان گفت‌: ما با پیمانکار شهرداری کار می‌کنیم و شب حادثه مشغول شستن و نظافت دیواره‌های روگذر بودیم. ناگهان خودروی پژو پرشیای مشکی مقابل‌مان توقف کرد. فکر نمی‌کردیم راننده جوان نقشه هولناکی در سر داشته باشد.

وی ادامه داد: او ناگهان از خودرو پیاده شد و به سمت‌مان آمد. بدون هیچ مقدمه‌ای با همکارمان گلاویز شد و بعد او را از بالای پل به پایین انداخت. ما فورا به سمت او رفتیم تا مانع فرارش شویم، اما قاتل ما را هم تهدید کرد و گفت اگر به دنبالش برویم، ما را هم به پایین پرتاب می‌کند. او سپس سوار ماشینش شد و با همراهانش فرار کرد.

وی گفت: چند خودرو نیز موقع عبور از زیر پل، جسد دوستمان را هم زیر گرفتند.

به دنبال این حادثه هولناک، قاضی محسن اختیاری بازپرس جنایی تهران دستور داد تا جسد به پزشکی قانونی انتقال یابد، دوربین‌های مداربسته مورد بازبینی قرار بگیرد تا با به دست آمدن شماره پلاک خودروی قاتل، وی شناسایی و دستگیر شود تا انگیزه اش از این جنایت هولناک مشخص شود. جست و جو برای شناسایی و دستگیری راننده پژو نتیجه داد و ماموران موفق شدند ظهر شنبه وی را دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه عجیبی را پیش روی تیم جنایی قرار داد. او گفت تصور می‌کرده مقتول قصد سرقت پرچم را دارد. این متهم بازداشت شده و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

گفتگو با متهم

عامل قتل پاکبان، ۲۵ ساله است، او لیسانس دارد و با پدرش در زمینه کار‌های ساختمانی فعالیت دارد. او از اشتباهی که مرتکب شده به شدت پشیمان است و می‌گوید که هرگز قصد گرفتن جان کسی را نداشته است.

انگیزه ات از قتل پاکبان بیگناه چه بود؟

تصور اشتباه من باعث مرگ پاکبان بی گناه شد. من واقعا قصد گرفتن جانش را نداشتم. حتی وقتی او از روی پل به پایین پرتاب شد هم فکر نمی‌کردم زنده نماند.

پس چه اتفاقی افتاد که جانش را گرفتی؟

فکر کردم او قصد سرقت پرچم را دارد. نمی‌دانستم او برای نظافت آنجاست. من معمولا هر تخلفی می‌شود به پلیس گزارش می‌کنم. مانند نمونه بار‌ها دیده ام که افرادی صندوق صدقات خالی می‌کنند یا قصد سرقت لوازم داخل ماشین را دارند. یا با فردی درگیری شده اند، هرچه ببینم فورا به پلیس زنگ می‌زدم و موضوع را گزارش می‌کنم. در این مورد احساس مسئولیت شدیدی دارم. آن شب هم دو مرتبه به پلیس زنگ زدم، اما تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و به کارگر جوان تذکر بدهم که بی خیال سرقت شود.

بعد چه اتفاقی افتاد؟ متوجه نشدی که قصد سرقت ندارد و پاکبان است؟

نه واقعا. اگر متوجه می‌شدم که چنین کاری انجام نمی‌دادم. رفتم به سمت مقتول و گفتم سارقی؟ بعد با هم درگیر شدیم. هلش دادم که ناگهان از روی پل افتاد پایین. من هم فکر کردم که کار سرقت او را ناتمام گذاشته ام.

یعنی متوجه مرگ او نشدی؟

باور کنید نه. بعد از حادثه، سوار ماشینم شدم و رفتم. ظاهرا او از روی پل به پایین پرتاب شده و بعد خودرویی وی را زیر گرفته است. من اصلا نمی‌دانستم که آن‌ها کارگر هستند و در حال نظافت خیابان. حالا که متوجه این موضوع شده ام، بسیار پشیمانم و عذاب وجدان دارم. امیدوارم خانواده اش حلالم کنند. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...