رضا عطاران با «روشن» کامبک می‌کند؟


رضا عطاران با «روشن» کامبک می‌کند؟

این روز‌ها در حالی که اخبار مالباختگان کوروش کمپانی هر روز در رسانه‌های مختلف و صفحات شخصی کاربران منعکس می‌شود، فیلمی به روی پرده آمده که شخصیت اصلی آن با بازی رضا عطاران تمام سرمایه‌اش را برای پیش‌خرید یک واحد از برج‌های اطراف تهران خرج کرده، اما چیزی دستش را نگرفته و زندگی‌اش در حال فروپاشی است.

رضا عطاران درحالی‌که از ۱۵ آذرماه، فیلم «ویلای ساحلی» را روی پرده دارد، به تازگی یکی از فیلم‌های نسبتا قدیمی‌اش هم روی پرده رفته است. «روشن» با بازی عطاران و کارگردانی روح‌الله حجازی از روز چهارشنبه هفته گذشته اکران عمومی شد. هفتمین ساخته بلند سینمایی روح‌الله حجازی که رضا عطاران را در نقش اصلی می‌بینید، موفق شد تا طبق انتظارها، عملکرد بهتری نسبت به ۲ فیلم دیگری که همزمان با فیلم «روشن» اکران شده‌اند، داشته باشد و از روز چهارشنبه تا زمان نگارش این گزارش، در ۹۸ سالن، ۴ هزار و ۲۸۷ تماشاگر و ۲۷۵ میلیون تومان فروش داشته است.

«روشن» داستان زندگی مردی عاشق سینماست که تمام سرمایه‌اش را برای پیش‌خرید یک واحد از برج‌های اطراف تهران صرف کرده و حالا که مسئولان پروژه به قول‌شان عمل نکرده‌اند و خانه‌ها نیمه‌کاره باقی مانده، زندگی‌اش درحال فروپاشی است. او یکی از ده‌ها نفری است که هر روز برای مشخص کردن تکلیف سرمایه‌شان، در سرما پشت در‌های دفاتر ساختمانی می‌ایستند و به جایی نمی‌رسند.

کمدین بی‌رقیب دهه ۱۳۹۰‌

می‌توان گفت دهه ۱۳۹۰ دهه رضا عطاران بود. ماجرای عطاران در یک دهه اخیر، داستان موفقیت‌های پی‌درپی در گیشه است. او در سال‌های متوالی در پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بازی کرد که البته تمام‌شان هم کمدی بودند؛ از نیمه دهه ۱۳۹۰ عطاران متخصص بازی در کمدی‌هایی شد که در پی موج نوستالژی دهه ۱۳۶۰ تولید شدند. با شخصیت ارژنگ در «نهنگ عنبر» تصویری از جوان متعلق به طبقه متوسط دهه شصتی خلق شد که تماشاگران او را بسیار دوست‌داشتند. نتیجه این موفقیت، فروش بالا و ساخته شدن قسمت دوم فیلم بود؛ «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» فیلمی پرتماشاگرتر از قسمت اول از کار درآمد؛ هرچند منتقدان خیلی با شوخی‌هایش ارتباط برقرار نکردند، ولی فیلم در امتداد قسمت اول، با نگاهی شوخ و شنگ، تصویری از گذشته می‌ساخت؛ تجربه‌ای که در «مصادره» دیگر فیلم پرفروش عطاران در دهه ۱۳۹۰ هم تکرار شد. «هزارپا» اوج موفقیت تجاری عطاران در این سال‌ها بود؛ فیلمی که زمان اکرانش رکورد گیشه را شکست.

دوران تازه عطاران

رضا عطاران همچنان نامی مهم و تأثیرگذار در گیشه و عاملی برای جذب مخاطب است. هر چند به‌نظر می‌رسد امسال ستاره اقبالش در گیشه خیلی پرفروغ نبوده است. کمدی «ویلای ساحلی» با حضور عطاران و پژمان جمشیدی تاکنون نزدیک به ۵۷میلیارد تومان فروخته که برای فیلمی که ۲کمدین محبوب در آن حضور دارند رقم قابل توجهی نیست. در مورد «روشن» هم به نظر نمی‌رسد این فیلم با توجه به حال و هوای تلخش، موفقیت چشمگیری، در حد کمدی‌های دهه ۱۳۹۰ عطاران را تجربه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی