عید نوروز کجا بریم؟ مشهد یا قشم؟


عید نوروز کجا بریم؟ مشهد یا قشم؟

دغدغه همه افراد برای سفر‌های نوروزی، انتخاب مقصد سفر است. مقایسه شهر‌های مشهد و قشم امکان پذیر نیست، زیرا شهری مثل مشهد، مکانی زیارتی است و قشم مکانی تفریحی و پر از جای دیدنی.

تعطیلات نوروزی هرچند فرصت کوتاهی به‌حساب می‌آیند؛ اما به‌دلیل وجود آب‌وهوای مطبوع در اکثر شهر‌ها زمان خوبی برای گشت‌وگذار خواهند بود. دغدغه همه افراد برای سفر‌های نوروزی، انتخاب مقصد سفر است. مقایسه شهر‌های مشهد و قشم امکان پذیر نیست، زیرا شهری مثل مشهد، مکانی زیارتی است و قشم مکانی تفریحی و پر از جای دیدنی. البته این به این منظور نیست که مشهد جای تفریحی ندارد، اما اکثر کسانی که به این شهر می‌روند، به دلیل بارگاه ملکوتی امام رضا است.

معرفی شهر مشهد

مشهد به برکت نام امام هشتم شیعیان، در زمینه جذب افراد رونق بسیار زیادی دارد. البته در کنار حرم مطهر، آب‌وهوای معتدل در نوروز، هتل‌های فراوان و متنوع، بوستان‌های سرسبز و آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که زمان اقامت شما در مشهد را به بهترین شکل پُر خواهند کرد. اگر به مشهد سفر می‌کنید، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و متنوع زیر را از دست ندهید.

  • باغ ملی مشهد
  • آرامگاه فردوسی
  • طرقبه
  • شاندیز
  • چالیدره
  • پارک ملت
  • آرامگاه فردوسی
  • خانه ملک

آرامگاه نادرشاه افشار

مشهد از نظر قیمتی گران است، زیرا یکی از کلان شهر‌ها و زائر پذیرترین شهر ایران به شما می‌رود. وجود حرم امام رضا باعث شده است که این شهر پیشرفت زیادی کند و هتل‌های لوکس، بازار‌های لوکس، لاکچری‌ترین مراکز تفریحی مانند موج‌های آبی و موج‌های خروشان ساخته شود.

ارزان‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های مشهد

هتل‌های مشهد از حیث تنوع بی‌نظیر هستند. اگر تنها اطراف حرم مطهر را در نظر بگیریم، می‌توانیم در فاصله چند صد متری خود، هتل‌هایی ۱ تا ۵ ستاره را بیابیم. این هتل‌ها با مناسب بودن با بودجه و توان مالی افراد، لذت اقامت خاطره‌انگیزی را به‌وجود می‌آورند. در ادامه به گران‌ترین و ارزان‌ترین هتل‌های مشهد می‌پردازیم. این هتل‌ها در فاصله کمتر از یک کیلومتری حرم مطهر قرار گرفته‌اند.

لوکس‌ترین هتل‌های نزدیک به حرم مشهد ارزان‌ترین هتل‌های نزدیک به حرم مشهد
بشری الماس 2
حیات (سارا سابق) درویشی
آریا مدینه الرضا
قدس قصر
نور گلدن پالاس

معرفی شهر قشم

آب‌وهوای قشم در نوروز در بهترین حالت خود قرار دارد و فرصت خوبی را برای تفریحات ساحلی و قشم‌گردی برای افراد به ارمغان می‌آورد. از ساحل و دریا که بگذریم، نماد‌هایی از زندگی ساده بومی محلی در جای‌جای در این جزیره به‌چشم می‌خورند. هرچند که در قشم پاساژ‌های مجللی مانند سیتی سنتر، فردوسی و ستاره قشم قرار گرفته‌اند؛ اما اکثر بافت این جزیره را فضا‌های سنتی تشکیل می‌دهند. در این جزیره هفت رنگ، جا‌های دیدنی بسیار متنوعی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • جزایر ناز
  • دره ستارگان
  • غار نمکدان
  • تنگه چاهکوه
  • سد گوران
  • پارک ژوراسیک
  • پارک کروکودیل

عید نوروز کجا بریم؟ مشهد یا قشم؟

ارزان‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های قشم

در جزیره زیبای قشم نیز برای اسکان اقشار مختلف مردم تدابیری اندیشیده شده‌اند. هتل‌های قشم نیز متنوع هستند و برحسب امکانات و امتیاز خود، قیمت متفاوتی دارند. در جدول زیر به معرفی ارزان‌ترین و گران‌ترین هتل‌های این شهر می‌پردازیم:

ارزان‌ترین هتل‌های نزدیک به ساحل قشم

لوکس‌ترین هتل‌های نزدیک به ساحل قشم

ارزان‌ترین هتل‌های نزدیک به ساحل قشم لوکس‌ترین هتل‌های نزدیک به ساحل قشم
کاوان آراکتا
رخسار آتامان
الوند زیگورات
شهریار سورینت
آزادی فولتون

انتخاب هر یک از شهر‌های قشم یا مشهد مطمعناً تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود. جاذبه‌های این دو شهر آنقدر زیاد هستند که شاید زمان کافی برای دیدن همه آن‌ها را در نوروز نداشته باشید. جزیره زیبای قشم در نوروز میزبان بسیاری از فستیوال‌ها و کنسرت‌های هنرمندان خواهد بود؛ این در حالی است که مشهد در نوروز و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) احساس آرامش و تسلی اعجاب‌انگیزی را در دل‌ها ایجاد می‌کند.

سوالات متداول

آب‌وهوای مشهد و قشم در نوروز چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

مشهد در نوروز آب‌وهوایی نسبتاً سرد دارد؛ در حالی که قشم دارای آب‌وهوایی کاملاً بهاری و معتدل است.

هتل‌های مشهد گران‌تر هستند یا قشم؟

بسته به تعداد ستاره هتل و تجهیزات آن، قیمت اقامت متغیر است. به‌طور کلی مقایسه هتل‌های هم امتیاز مشهد و قشم، هتل‌های مشهد گران‌تر هستند.

مشهد در نوروز زیباتر است یا قشم؟

این موضوع بسته به توقع و سلیقه شماست. تفریحات آبی، مناظر آبی یا ساحلی را ترجیح می‌دهید یا آب‌وهوای نسبتاً سرد، زیارت و تفریح در بوستان‌های سرسبز مشهد را.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا