تاکتیک‌های ضدروسی بایدن شکست خورد


تاکتیک‌های ضدروسی بایدن شکست خورد

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت تلاش‌ها و تاکتیک‌های جو بایدن برای «تنبیه مسکو» به دلیل جنگ اوکراین با شکست مواجه شده و لفاظی‌ها و رهبری ضعیف او صرفا موجب تشویق رئیس‌جمهور روسیه می‌شود.

«جان بولتون » مشاور سابق امنیت ملی آمریکا این اظهارات را طی مصاحبه‌ای با رسانه نیوزنیشن پس از انتقادات فراوان مقامات آمریکایی از «ولادیمیر پوتین » رئیس‌جمهور روسیه به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی کرملین بیان کرد.

بولتون که مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود، برخلاف بیانیه دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا استدلال کرد که مرگ ناوالنی نشان از ضعف دولت پوتین ندارد.

وی در این خصوص افزود: متاسفم که این را می‌گویم، اما مرگ ناوالنی ضعف دولت پوتین را نشان نداد، بلکه برعکس آن را به نمایش گذاشت. او فکر می‌کرد که می‌تواند این اقدام را بدون هیچ پیامد سیاسی مهم داخلی انجام دهد ولی دیدیم که او حتی توانست این کار را بدون هیچ پیامد واقعی بین‌المللی انجام دهد.

الکسی ناوالنی در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و رسانه‌های روسیه روز جمعه از درگذشت این معترض ضد پوتین خبر دادند.

جان بولتون در ادامه با اشاره به تحریم‌های ضدروسی غرب تاکید کرد: تحریم‌های تحت رهبری آمریکا در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین نتوانست اقتصاد روسیه را فلج کند. برعکس، آنها توانستند اقتصاد را بهبود ببخشند و این اقتصاد اوکراین است که همچنان زمین‌گیر شده است.

تاکتیک‌های ضدروسی بایدن شکست خورد

او هم‌چنین در رابطه با عملکرد روسیه در این جنگ خاطرنشان کرد: روس‌ها به مبارزه ادامه می‌دهند؛ بنابراین اگر لفاظی بایدن در این سطح باقی بماند، روسیه را بیشتر به حمله تشویق می‌کند. این مشکل جدی ایالات متحده نه فقط در راستای مقابله با روسیه بلکه با چین و کره‌شمالی هم همین است. این نشان از ضعف ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در پایان ضمن اشاره به انتخابات ۲۰۲۴ این کشور و دونالد ترامپ و جو بایدن که احتمالا در نهایت با یکدیگر رقابت خواهند کرد، صراحتا گفت: هیچ کدام یک از آنها برای رئیس‌جمهوری قابل قبول نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی