اظهارات صحرایی درباره ارائه کارنامه صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به معلمان


اظهارات صحرایی درباره ارائه کارنامه صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به معلمان

رضامراد صحرایی با بیان اینکه در حال ترسیم مسیر رشد معلمی برای مرحله استقرار رتبه‌بندی هستیم، گفت: به همه معلمان، کارنامه صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی داده خواهد شد و یک مسیر رشد برای ارتقای توانایی معلمان در آینده، پیش روی آنها قرار خواهد گرفت.

اظهارات صحرایی درباره ارائه کارنامه صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به معلمان

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی یکی از افتخارات بزرگ دولت مردمی سیزدهم است، اظهار کرد: «رتبه‌بندی»مطالبه 10 ساله‌ای بود که این دولت، آن را محقق کرد و خوشبختانه اکنون حدود یکچهارم حقوق معلمان از همین رتبه‌بندی است و از این بایت خدارا شاکریم.

وی ادامه داد: زمانی که بنده وارد وزارت آموزش و پرورش شدم، رتبه‌بندی اجرا شده بود اما اعتراضات گسترده‌ای نسبت به آن وجود داشت؛ رئیس‌جمهور به بنده تأکید کرد که عدالت در رتبه‌بندی باید اجرا شود و در نتیجه ضرورت دارد که همه اعتراضات را بررسی کنید. وزیر آموزش و پرورش افزود: اگرچه از لحاظ آیین‌نامه فرصت اعتراض تمام شده بود اما با کسب مجوز از رئیس‌جمهور، با اعتقاد راسخ به اینکه اعتراضات باید بررسی شود و تأکید رئیس‌جمهور هم بر آن قرار داشت، سامانه برای بار دیگر جهت درج اعتراضات همکاران باز شد و بیش از 570 هزار نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در این سامانه بالغ بر 50 میلیون رکورد اطلاعاتی وجود دارد و این فایل‌های متنوع و متعدد مجددا بررسی شدند، اضافه کرد: اعتراضاتی که وارد بود، به صدور احکام جدید منتهی شد و خوشبختانه از مهر ماه احکام جدید رتبه‌بندی صادر شد و رضایتمندی قابل توجهی را در پی داشت؛ نشانه آن ابتدا بیانیه 14 تشکل فرهنگیان در تقدیر از رئیس‌جمهور بود و پس از آن بیانیه 260 نماینده مجلس برای اجرای این تحول بزرگ و تشکر آنها از رئیس‌جمهور بود.


صحرایی با اشاره به اینکه برخی همکاران کماکان اعتراض دارند و راه رسیدگی به اعتراض برای آنها نیز باز است، گفت: فراموش نکنیم که تقویت معیشت معلمان یکی از سه هدف رتبه‌بندی است؛ هدف اصلی‌تر و اساسی‌تر آن، تحول در نظام آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت آموزش است.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در حال ترسیم مسیر رشد معلمی برای مرحله استقرار رتبه‌بندی هستیم، اظهار کرد: به همه معلمان، کارنامه صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی داده خواهد شد و یک مسیر رشد برای ارتقای توانایی آنها در آینده پیش روی آنها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همین جا باید اذعان کنیم که این کار بزرگ پس از اجرا، قابل ارزیابی شده و اکنون برای ما تقاط قوت و ضعف آن روشن شده است؛ در مکاتبه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادم که موضوع گزارش اجرای طرح رتبه‌بندی در صحن علنی مجلس ارائه شود و بنده آمادگی خود را برای این مهم اعلام کردم. همینطور گزارش اجرای رتبه‌بندی را برای طرح در هیأت دولت نیز ارسال کردم.

صحرایی با بیان اینکه اجرای این طرح بزرگ نشان داد که قانون، آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی آن نیاز به اصلاح دارد، گفت: اصلاح آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی در دسترس‌تر است و هم‌اکنون در دستور کار ماست اما اصلاح قانون یک فرایند زمان‌بر است. در حال تدوین پیشنهادات جدید برای طرح موضوع در هیأت دولت و پس از آن، ارائه به مجلس شورای اسلامی هستیم./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق