کره شمالی، واشنگتن و سئول را متهم کرد/ جدال بر سر جاسوسی هوایی!


کره شمالی، واشنگتن و سئول را متهم کرد/ جدال بر سر جاسوسی هوایی!

اقتصادنیوز: کره شمالی اقدامات کره جنوبی و ایالات متحده را محکوم کرد و آن‌ها را به تشدید تنش در شبه جزیره کره از طریق تشدید فعالیت‌های نظارت هوایی متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، پیونگ یانگ این اقدامات را تحریک آمیز توصیف کرد. کره شمالی هشدار داد که از نزدیک این فعالیت‌های نظامی را زیر نظر دارد و آماده است تا در هر لحظه از دشمنان خود انتقام بگیرد.

به دنبال یک سری آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری، از جمله پرتاب موشک و شلیک توپخانه در مجاورت مرز‌های دریایی بین کره، سئول و متحدش آمریکا اقداماتی انجام دادند.

کره شمالی در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) چندین موشک از نوع موشک‌های کروز استراتژیک جدید خود به نام Pulhwasal-۳-۳۱ را به سمت دریای زرد در نزدیکی پیونگ یانگ شلیک کرد و چهار روز بعد دوباره ۲ موشک را در نزدیکی شهر بندری خود در سینپو در استان هامگیونگ جنوبی پرتاب کرد.

خبر مرتبط
نفوذ هکرهای کره شمالی به ایمیل‌ شخصی معاون آقای رئیس‌جمهور/ چه اطلاعاتی سرقت شد؟

اقتصادنیوز: روزنامه «کوکمین» گزارش کرد، پیام‌هایی که برای رئیس‌جمهور ارسال شده بود نیز به سرقت رفت اما دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام نکرد که چه پیام‌هایی به سرقت رفته‌اند.

پیونگ یانگ در ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن) نیز یک موشک کروز استراتژیک هواسال-۲ به سمت دریای زرد پرتاب کرد و در دوم فوریه (۱۳ بهمن) آزمایش قدرت کلاهک فوق‌العاده بزرگ موشک کروز را انجام داد و یک موشک ضدهوایی جدید را نیز آزمایش کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403