پیش بینی بورس در هفته پایانی بهمن/ بازار سهام به تورم و دلار چشم دوخته است!


پیش بینی بورس در هفته پایانی بهمن/ بازار سهام به تورم و دلار چشم دوخته است!

بازار سهام طی هفته‌های گذشته، بیش از پیش در تله رکودی فرو رفته است. پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی بورس هفته پایانی بهمن، به تجارت‌نیوز گفته، بازار سهام برای شروع حرکت خود به تورم و دلار چشم دوخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها بازار سهام شرایط ناخوشایندی را پشت سر می‌گذارد. اغلب کارشناسان بازار سهام، سیاست‌های اتخاذ شده توسط بانک مرکزی را عامل اصلی رکود سایه افکنده بر بازار سهام می‌دانند.

انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ بازدهی 30 درصدی، در کنار ممانعت از مچ‌شدن دلار حواله با رشد اخیر دلار آزاد، دو ریسک کنونی بازار سرمایه است که موجب تردید خریداران شده است.

بورس تهران در اغما فرو رفته است

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط فعلی بازار در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: «بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، شرایط بسیار کم‌‌جان و بی‌رمقی را پشت سر گذاشت. نمود این موضوع در ارزش معاملاتی که به زحمت، به رقم چهار هزار میلیارد تومان می‌رسید، مشهود بود.»

P/E بازار سرمایه با سیاست‌های بانک مرکزی به شدت افزایش یافته است

وی با اشاره به اقدامات اخیر بانک مرکزی و تقابل این نهاد با وزارت اقتصاد، اظهار کرد: «صحبت‌های مسئولان بانک مرکزی مبنی بر اینکه سیاست گواهی‌ سپرده خاص 30 درصدی هر زمانی که احتیاج باشد، مجددا ادامه پیدا خواهد کرد، این سیگنال را به بازار سرمایه مخابره می‌کند که P/E‌ها بسیار بالا رفته است. ضمن اینکه مبحث گواهی‌های سپرده خاص 30 درصدی، تقابلی میان بانک مرکزی و وزرات اقتصاد ایجاد کرده است.»

چشم امید بورس به افزایش تورم و صعود دلار است

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: «از سوی دیگر، بسیاری از صنایع که P/E آن‌ها فعلا بالاست، متاسفانه شرایط جذابی ندارند. همچنین به نظر نمی‌رسد با نرخ بهره‌ای که بانک مرکزی در پیش گرفته است، P/E فوروارد آن‌ها یکی شود. از این رو بازار سرمایه متاسفانه شرایط لازم را برای صعود در اختیار ندارد. در مقابل اما بازار سرمایه به رشد نرخ تورم و صعود دلار چشم دوخته است.»

پیش بینی بورس در روزهای پایانی بهمن ماه

الیاس کردی در رابطه با پیش بینی بورس در روزهای پایانی بهمن‌ماه گفت: «با توجه به اینکه ارزش معاملات در محدوده چهار هزار میلیارد تومانی قرار دارد، فکر می‌کنم در هفته پیش رو نیز شرایط به شکلی متعادل، کم‌رمق و آرام پیش خواهد رفت. در هفته پیش رو نیز اگر تمام فاکتورها ثابت باشد و اتفاق غیرمنتظره‌ای رقم نخورد، بازار سرمایه روندی متعادل را در پیش خواهد گرفت.»

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «نرخ بهره اما همچنان بالا خواهد بود و حتی احتمالا خبرها به سمت افزایش این نرخ پیش خواهد رفت اما به طور کلی، فعلا نگاهی متعادل به بازار سهام دارم و معتقد به قرارگیری بورس در فاز درجا زدن هستم. فارغ از اعداد و ارقام شاخص کل، به نظر می‌رسد بازار در همین محدوده‌ها استراحتی را در پیش داشته باشد.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی