پرداخت وام مسکن ایثارگران به کجا رسید؟


پرداخت وام مسکن ایثارگران به کجا رسید؟

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین وضعیت پرداخت وام مسکن ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وام مسکن ایثارگران پیش‌بینی نشده بود و هیچ ردیف اعتباری برای این موضوع دیده نشده بود که سبب شد امسال با چالش مواجه شویم.

وی گفت: با مساعدت دولت بر اساس مصوبه هیئت دولت در آبان ماه رقم وام مشخص شد به صورتی که در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهر‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون وام مسکن پرداخت شود.

اروز افزود: این تسهیلات با سود ۴ درصد است و مابه‌التفا‌ت آن توسط دولت باید پرداخت شود که با پیگیری‌های انجام شده این موضوع در مرحله عملیاتی شدن است و قرار است تضمین‌نامه‌هایی جهت پرداخت مابه‌التفا‌وت وام صادر شود شود.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بانک مرکزی سهمیه بانک‌های عامل را مشخص کرده است، اما این موضوع را به ارائه تضمین نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه مشروط کرده است گفت: سازمان برنامه و بودجه در حال صدور این تضمین نامه‌ها است که در روز‌های آینده اجرایی خواهد شد و امیدواریم هرچه سریع‌تر ایثارگران به تامین مسکن خود برسند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید