کاش مثل ژاپن بودیم...


کاش مثل ژاپن بودیم...

مرتضی الویری، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه گفته است: مردم در آن زمان (دوران انقلاب)، آینده ایده‌آلی را می‌دیدند که در نوفل لوشاتو تصویرسازی شده بود. یقین دارم اگر کشور با ضرباهنگ شعارها و هدف‌سازی‌های نوفل‌لوشاتو پیش می‌رفت، امروز ایران به عنوان ژاپن خاورمیانه رفاه، توسعه، آرامش و صلح را برای مردمش به ارمغان آورده بود.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: او می‌افزاید: با کمال تاسف باید بگویم به دلیل تخطی از شعارهای اولیه و انحراف‌هایی که در سال‌های بعد شکل گرفت، ایران نه تنها ژاپن خاورمیانه نشد، بلکه در مسیر بدل شدن به کره‌شمالی منطقه قرار گرفت.
الویری همچنین اظهار می‌کند: مهم‌ترین هدف ترسیم شده در نوفل لوشاتو و پیمان‌نامه اولیه‌ای که 22بهمن 1357 را شکل داد، این بود که هر فردی که از شناسنامه ایرانی برخوردار است، خودی محسوب شده و غیر خودی تلقی نشود.[3]
*واقعا ایران امروز دچار آرامش و امنیت و صلح نیست که آقای الویری ترجیح می‌دهد در ژاپن باشد؟!
آیا در ایران امروز هم مثل ژاپن شاهد استقرار پایگاه‌های آمریکایی هستیم و حاکمیت کشور هم از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که در مراسم یادبود کشته‌شدگان حمله اتمی آمریکا شرکت کند و عذرخواهی هم نکند؟!
می‌ماند مشکلات اقتصادی که الویری توضیح نداده این مشکلات در کجای دنیا نیستند که اول شخص الویری به آن مملکت بدون مشکل اقتصادی برود و بعدا سایرین و حتی ما را هم با خودش ببرد!
آقای الویری باید بداند که انقلاب اسلامی خودش الگوساز است (همچنانکه امروز الگوست) و ایضا هیچ اصراری هم ندارد که برای خود بدون عقلانیت و سند دستاوردسازی کند.
جدای از این بدیهیات، الویری حتی نتوانسته یک سند از خلف وعده امام و انقلاب با مردم ارائه کند و ادعایی را مطرح کرده که در سمت مقابل آن صدها و بلکه هزاران برهان عقلانی وجود دارد که حرف‌های الویری را رد می‌کند.
آیا می‌شود هرکه شناسنامه ایرانی دارد را خودی دانست؟!
آیا سعید حجاریان که دست به "تحریم انتخابات" می‌زند، آن رجلی که در فتنه سال 88 برای براندازی و به خیابان کشاندن مردم نقشه می‌کشد و امثال مسعود رجوی که برای کشتار مردم بمبگذاری می‌کنند و در عین حال همگی شناسنامه ایرانی هم دارند؛ آیا جمله اینان خودی هستند؟
مسلم است که نیستند و الویری که در کبر سنّی جوانانه کمر به ذبح عقلانیت بسته باید به فکر ادعاهای دیگری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت