وزیر آموزش و پرورش: به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم / معلمان آینده چند ساحتی هستند و آینده را می‌شناسند


وزیر آموزش و پرورش: به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم / معلمان آینده چند ساحتی هستند و آینده را می‌شناسند

به گزارش رکنا، رضامراد صحرایی گفت:عملکرد دانشگاه فرهنگیان در دولت فعلی قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست. وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه فرهنگیان در دولت فعلی قابل مقایسه با دوره‌های قبل...

به گزارش رکنا، رضامراد صحرایی گفت:عملکرد دانشگاه فرهنگیان در دولت فعلی قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه فرهنگیان در دولت فعلی قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست گفت: دانشگاه فرهنگیان امروز برای خود کنکور اختصاصی دارد و همسنگ یک وزارتخانه است. دانشگاه فرهنگیان به جایگاهی رسیده است که طبق برنامه هفتم توسعه هیچکس نتواند وارد آموزش و پرورش شود مگر از دریچه دانشگاه فرهنگیان. البته توقع ما بیش از این‌هاست اما اقداماتی که امروز در دانشگاه فرهنگیان شاهد آن هستیم به هیچ عنوان در گذشته مشابهی نداشته است.

صحرایی با طرح این سوال که چرا تربیت معلم تا این اندازه برای آموزش و پرورش حیاتی است؛ گفت: امروز هم مسئله کشور و هم راه حل آن موضوع معلم است. شهید رجایی بزرگوار این موضوع را تاکید داشتند که وزارت آموزش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان است و الا ساختمان‌های آموزش و پرورش مسئله مهمی نیست که قابل بازسازی و نگهداری آن مسأله اصلی آموزش و پرورش باشد.

دانشگاه فرهنگیان به جایگاهی رسیده است که طبق برنامه هفتم توسعه هیچکس نتواند وارد آموزش و پرورش شود مگر از دریچه دانشگاه فرهنگیان.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خواسته‌هایی از مسئولین دانشگاه فرهنگیان دارم گفت: موضوع کنکور اختصاصی معلمان را جدی بگیرید این کنکور اردیبهشت ماه برگزار می‌شود؛ البته نسبت به چیزی که می‌خواهیم فاصله داریم اما همین برگزار برگزاری کنکور ویژه معلمان برای اولین بار قدم بزرگی است.

وی توانمندسازی معلمان فعلی را وظیفه دیگر دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: ۹۰۰ هزار معلم که نیازمند دوره‌های ضمن خدمت هستند در آئین نامه مسیر رشد معلمان ترسیم کرده است؛ حرکت کنند.

صحرایی با بیان اینکه بهترین برنامه توسعه آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه است گفت: در این برنامه ۳۸ حکم صادر شده است؛ در برنامه هفتم توسعه صراحتاً نسبت دانشجو معلم تغییر کرده است. صراحتاً به موضوع زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان تاکید شده است.

وی تربیت معلم برای آینده را خواسته دیگر خود از دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: ما از زمان بسیار عقب هستیم. به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم. معلمان آینده چند ساحتی هستند و آینده را می‌شناسند. خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان طوری عمل کرده است که همه مدیران به دنبال فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند. از جناب آقای دکتر برزویی می‌خواهم که مدیریت فعال داشته و برای توانمندسازی معلمان برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند و راهش هم همان راهی است که از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شروع کردیم و آن هم یکی شدن کل آموزش و پرورش است.

صحرایی در تشریح یکی شدن کل آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در تعامل با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باشد که مشغول طراحی و تنظیم و چاپ کتب درسی است. دانشگاه فرهنگیان باید در تعامل با معاونت پرورشی و فرهنگی باشد زیرا برای آنان معلم و مربی پرورشی تربیت می‌کند؛ ما هم باید مانند وزارت بهداشت عمل کنیم. همان گونه که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند مدارس هم باید زیر مجموعه و متأثر از دانشگاه فرهنگیان باشد.


وزیر آموزش و پرورش: به سبک گذشته نمی‌توانیم برای آینده معلم تربیت کنیم / معلمان آینده چند ساحتی هستند و آینده را می‌شناسند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو