جنگ برای نیمکت بارسلونا


جنگ برای نیمکت بارسلونا

پس از استعفای ژاوی هرناندز و اعلام جدایی‌اش در پایان فصل، گزینه‌های مختلفی برای هدایت بارسلونای پساژاوی مطرح شده‌اند.

بارسلونا نقشه راهی برای آینده دارد. سناریوهای مختلفی وجود دارند که با توجه به شرایط تیم مشخص خواهند شد. آنچه مشخص است این است که ژاوی هرناندز در ۳۰ ژوئن بارسا را ترک خواهد کرد. این موضوع پس از شکست سنگین در استادیوم المپیک مقابل ویارئال اعلام شد و بازگشتی هم وجود ندارد. نه از طرف مربی و نه از طرف هیئت‌مدیره. هر چقدر هم که بارسا در لیگ قهرمانان خوب عمل کند، اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

در حال حاضر نام‌های زیادی مانند روبرتو دی‌زربی، هانسی فلیک، رافا مارکز، یورگن کلوپ ، آرتتا یا موتا وارد بازی شده‌اند. کسانی هستند که در جایگاه بهتری قرار دارند و عده دیگری هم هستند که علی‌رغم انتشار نام‌شان در رسانه‌های مختلف، قبلاً توسط باشگاه رد شده‌اند. مدیریت ورزشی بارسا نقشه راه خود را که باید دنبال کند تا حدودی روشن کرده است.

نتایج بد

سناریوی اول این است که بارسلونا در بازی‌های مهم ادامه فصل خوب کار نکند. اینکه بارسا در لالیگا به از دست دادن امتیاز ادامه دهد و یا در لیگ قهرمانان برابر ناپولی حذف شوند و یا در ادامه عملکرد خوبی نداشته باشند می‌تواند بر روی شرایط ژاوی تاثیر بگذارد. مدیران انتظار دارند بارسا با شکست ناپولی به یک‌چهارم لیگ قهرمانان برسد و سپس با بهبود شرایط به مراحل بالاتر برود. در صورتی‌که این اتفاق رخ ندهد می‌تواند منجر به جدایی زودهنگام ژاوی شود. علی‌رغم حمایت‌هایی که لاپورتا از او می‌کند اما ممکن است صبر رئیس بارسا به پایان برسد.

مربی موقت

تصمیمی که آنها برای سناریوی اخراج ژاوی در ذهن دارند، انتخاب رافا مارکز به‌عنوان مربی موقت تا انتهای فصل است. این یک راه‌حل اضطراری برای پایان دادن به فصلی است که جامی در آن کسب نمی‌شود. در هر حال اگر این اتفاق هم رخ دهد چیزی که قطعی است این است که مارکز موقت خواهد بود و در فصل بعد بارسا حضور نخواهد داشت.

از دی‌زربی تا فلیک

پس از ماه ژوئن مربی جدید بارسا وارد تیم خواهد شد. در این لحظه دو نام هستند که نسبت به بقیه جایگاه بهتری دارند. روبرتو دی‌زربی و هانسی فلیک. آنها دو گزینه‌ای هستند که مدیران و لاپورتا آنها را به بقیه ترجیح می‌دهند. هنوز پیشنهاد خاصی ارائه نشده است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم وضعیت فیرپلی مالی بارسا چگونه خواهد بود. آنها می‌خواهند وضعیت اقتصادی تیم مشخص باشد تا به مربی بعدی توضیح بدهند که شرایط چگونه است.

جنگ برای نیمکت بارسلونا

مقایسه دی‌زربی و فلیک

سبک بازی دی‌زربی به تازگی بسیار محبوب شده است و تمایلش به فوتبال هجومی جذاب است.

او یک کار بزرگ در برایتون انجام داده و همچنین جوان است و می‌تواند از چیزی که اکنون هست، بهتر هم بشود.

او مربی گرانی نخواهد بود و به احتمال زیاد از دیگر مربیان ارزان‌تر است.

فلیک برخلاف دی‌زربی بدون تیم و آزاد است و به خدمت گرفتنش کار راحت‌تری است.

سرمربی سابق بایرن نماینده فوتبال آلمانی است و این چیزی است که خوان لاپورتا بیشتر از همه چیز می‌پسندد.

گفته می‌شود او در حال یادگیری زبان اسپانیایی است و می‌توان این را به علاقه به بارسلونا ربط داد.این دو نفر کسانی‌اند که بیشترین شانس را برای حضور در بارسلونا در فصل آینده دارند. افراد دیگری هستند که قبلاً توسط باشگاه رد شده‌اند. یکی از آنها یورگن کلوپ است، مربی‌ای که مدتی است در ذهن لاپورتا بوده اما این مرد آلمانی گفت که حداقل یک سال به استراحت نیاز دارد و به همین دلیل مدیران بارسا بارها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب او را منتفی دانستند.

موتا هرگز یک گزینه نبود

صحبت‌هایی در مورد تیاگو موتا نیز وجود داشت، اما حقیقت این است که علی‌رغم رابطه خوبی که دکو با او در دوران بازی‌اش داشت، هرگز نام او در میان نامزدها قرار نگرفت. میکل آرتتا هم بین مدیران بارسا محبوب است، اما مشکل در اینجا مربوط به مربی است که می‌خواهد در آرسنال بماند و احتمال اینکه با باشگاه لندنی قطع همکاری کند بسیار کم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)