زمان واریز عیدی مددجویان کمیته امداد 1402


زمان واریز عیدی مددجویان کمیته امداد 1402

بر اساس تازه ترین خبرهای رسیده اگر اعتبارات صورت گیرد در اسفند به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت می شود.

محمدعلی اله دادی روز چهارشنبه در آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار موسسه همیار زنان سرپرست خانوار نبی اکرم تیمره خمین همزمان با هفتمین روز از ایام اله دهه مبارک فجر، افزود: یکی از اهداف اصلی بهزیستی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و کمک به استقلال اقتصادی مددجویان است.

وی اضافه کرد: گروه همیار، گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود فعالیت می‌کنند.

معاون امور سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، هدف از تشکیل این گروهها را کاهش مدت حمایت‌های مستمر سازمان، پایین آمدن سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقای سطح آموزش و مهارت‌ها در آنان عنوان کرد.

زمان واریز عیدی مددجویان کمیته امداد 1402

اله دادی ادامه داد: اعضای گروه از پنج تا هفت نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار تشکیل می‌شود و این گروه تحت نظارت مرکز مثبت زندگی ۶۸۵۹ تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری بهزیستی استان مرکزی ترویج مهارت‌آموزی بین جامعه هدف و خانواده‌های تحت پوشش است چراکه مهارت‌آموزی در زمینه صنایع دستی در بین بانوان تحت پوشش، یکی از موارد مهم و مورد تأکید این نهاد حمایتی است.

اله دادی توضیح داد: گروه همیار نبی اکرم(ص) در زمینه خیاطی فعالیت می‌کند که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات آماده‌سازی شغلی برای راه اندازی به آن کمک شده است.

وی سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: پس از ابلاغ اعتبارات پرداخت خواهد شد.

اله دادی گفت: مبلغ ۶۵ میلیون ریال نیز به منظور ثبت گروه پرداخت شده است.

معاون امور سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی یادآور شد: تجهیزات فعلی گروه شامل هفت چرخ خیاطی متعلق به اعضا است و این گروه به منظور گسترش فعالیت، قبول سفارشات به روز و توان رقابت با محصولات موجود در بازار نیاز به خرید تجهیزاتی از قبیل میز برش و چرخ خیاطی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا