صحرایی: معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی‌شوند


صحرایی: معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی‌شوند

رضامراد صحرایی گفت: معلم خوب هم مسأله اصلی کشور و هم راه حل مسائل و مشکلات کشور است؛ معلم را باید شناسایی کنیم، معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی‌شوند.

صحرایی: معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی‌شوند

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم سعید غیاثی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و معارفه رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان که امروز در این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مسؤولیت‌ها امانت‌های بزرگ هستند که باید به بهترین شکل تحویل دیگری داد.وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، نرم‌افزار تربیتی آموزش و پرورش است و گفتمان تربیت معلم باید در جامعه شکل بگیرد، افزود: تحولی که در دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، قابل مقایسه با کل تاریخ تربیت معلم نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیأت ممیزه مرکزی دانشگاه فرهنگیان همسنگ وزارت علوم و بهداشت است، گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان کنکور اختصاصی برای خودش دارد. همچنین دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه جایگاهی پیدا کرده است که عنوان شده است کسی به جز مسیر دانشگاه فرهنگیان نباید وارد آموزش و پرورش شود.صحرایی با طرح این پرسش که «چرا تربیت معلم برای آموزش و پرورش مهم است؟»، افزود: این باور در کشور ایجاد شده است، که معلم خوب هم مسأله اصلی کشور و هم راه حل مسائل و مشکلات کشور است. معلم را باید شناسایی کنیم، معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی‌شوند.


وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش آینده کشور است، گفت: برگزاری دوره‌های 4 ساله و توانمندسازی معلمان فعلی از اقدامات دانشگاه فرهنگیان است.وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آیین‌نامه مسیر رشد معلمی که از رتبه‌بندی برآمده است، معلمان مبتنی بر مسیری که دانشگاه فرهنگیان برای رشدشان ترسیم می‌کند، فعالیت می‌کنند. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان نگین آموزش و پرورش است با اشاره به تربیت معلم برای آینده کشور است، گفت: معلم چند ساحتی باید تربیت شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی