تعبیر خواب حامله بودن؛ 14 خواب رایج درباره بارداری و معنای آنها


تعبیر خواب حامله بودن؛ 14 خواب رایج درباره بارداری و معنای آنها

اگر خانمی مجردید یا قصد بچه‌دارشدن ندارید، ممکن است خواب بارداری کمی عجیب و شاید نگران‌کننده به‌ نظر بیاید. در صورتی‌ که شما هم چنین خوابی دیده‌اید و نگران شده‌اید، باید بگوییم که تعبیر خواب حامله بودن بیشتر مواقع هیچ ربطی به بارداری در دنیای...

اگر خانمی مجردید یا قصد بچه‌دارشدن ندارید، ممکن است خواب بارداری کمی عجیب و شاید نگران‌کننده به‌ نظر بیاید. در صورتی‌ که شما هم چنین خوابی دیده‌اید و نگران شده‌اید، باید بگوییم که تعبیر خواب حامله بودن بیشتر مواقع هیچ ربطی به بارداری در دنیای واقعی ندارد. در واقع خواب‌های بارداری معمولا به بخشی از زندگی ما مرتبط‌اند که در مرحله رشد و پیشرفت قرار دارد. مثلا اگر در حال حاضر روی برنامه‌ای برای توسعه کسب‌و‌کارتان یا گرفتن مدرک تحصیلی تمرکز دارید، ممکن است خواب بارداری ببینید. در این مقاله، ۱۴ تعبیر خواب بارداری را مطرح می‌کنیم که هرکدام شرایط خاصی را توصیف می‌کنند تا خواب مدنظرتان را بهتر تعبیر کنید.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. اگر خود شما در خواب باردارید

اگر شما هم با جست‌وجوی عبارت تعبیر خواب بارداری خودم به این صفحه رسیده‌اید، این بخش مخصوص شماست. در صورتی‌ که در سن باروری هستید، خواب بارداری ممکن است یادآور و هشداری از سمت ساعت بیولوژیکی بدن شما باشد. این دسته از خواب‌ها میان خانم‌های باردار نیز رایج است. البته اگر مجردید و چنین خوابی دیده‌اید، نگران نباشید. تعبیر خواب حامله بودن دختر مجرد یا در کل تعبیر خواب بارداری به‌معنای این است که چیزی در زندگی شما شروع به رشد و توسعه کرده است. این چیز ممکن است ایده‌‌ای برای کسب‌و‌کار جدید، هدفی که در حال حاضر در ذهن دارید، مهاجرت یا تغییری در زندگی‌تان باشد.

تعبیر خواب حامله بودن؛ 14 خواب رایج درباره بارداری و معنای آنها

حال اگر خواب ببینید که در دوره خاصی از بارداری‌تان مثلا سه‌ماهه آخر حاملگی قرار دارید، مشخص می‌شود کجای مسیر رسیدن به هدف قرار دارید و چقدر به هدف نزدیک هستید.

گاهی اوقات نیز خواب‌ها معنای ساده‌ای دارند. مثلا اگر در خواب باردارید و بابت آن هیجان دارید، ممکن است به این معنا باشد که آمادگی کافی برای مادرشدن در دنیای واقعی را کسب کرده‌اید.

خیلی‌ها بر این باورند که جنسیت نوزاد در خواب معنی خاصی دارد. مثلا اگر خواب ببینید که باردارید و فرزندتان دختر است، تعبیر این خواب به خصوصیت‌های زنانه و در مقابل خواب حاملگی پسر به خصوصیت‌های مردانه وجود شما اشاره می‌کند.

۲. اگر یکی از آشناهایتان در خواب باردار است

شاید از خود بپرسید حالا که تعبیر خواب حامله بودن خودم را می‌دانم، تعبیر خواب حاملگی دیگران چه می‌شود؟ پاسختان را در این بخش خواهید گرفت.

اگر خواب بارداری یکی از نزدیکانتان را ببینید، ممکن است به این معنی باشد که شاهد رشد و پیشرفت او هستید. از طرفی اگر خواب بارداری کسی را ببینید که به او نزدیک نیستید، احتمالا آن شخص بیانگر بخشی از وجود شماست که در حال رشد و پیشرفت است. مثلا اگر خواب بارداری همکارتان را ببینید که در دنیای واقعی به داشتن مهارتی خاص معروف است، احتمالا قرار است در آن مهارت پیشرفت کنید.

۳. اگر غریبه‌ای در خواب باردار است

تعبیر خواب حامله بودن دیگران به بخشی از وجود خودتان برمی‌گردد که شناخت درستی از آن ندارید. مثلا ممکن است به‌تازگی سرگرمی جدیدی همچون گل‌دوزی را شروع کرده باشید و از آن لذت ببرید و قصد پیشرفت در این زمینه را داشته باشید. در این صورت ممکن است خواب غریبه‌ای باردار را ببینید.

۴. اگر در خواب زایمان می‌کنید

خانم‌های باردار ممکن است به‌وفور خواب زایمان ببینند. در صورتی‌ که باردار نیستید و خواب زایمان دیده‌اید، یعنی تلاشتان برای کاری نتیجه داده‌ است. معمولا کسانی که به موفقیتی همچون دریافت مدرک تحصیلی یا شروع کسب‌وکار جدید می‌رسند، چنین خوابی می‌بینند.

اگر در خواب بدون هیچ دردی زایمان می‌کنید، پیامی از سمت ناخودآگاهتان دارید که به شما می‌گوید نگران نباشید و فقط به اتمام هدفتان نظیر انجام پروژه یا کسب مدرک تحصیلی فکر کنید.

اگر در خواب زایمان درد فیزیکی حس کردید، یعنی در حال حاضر از درد احساسی رنج می‌برید، اما در انتهای مسیرید و با کمی سختی به هدف خود می‌رسید.

۵. اگر در خواب شاهد زایمان‌کردن شخصی دیگرید

اگر در خواب زایمان‌کردن شخصی جز خودتان را ببینید، یعنی شاهد سخت‌کوشی دیگران بوده‌اید و از تلاش آنها انگیزه گرفته‌اید. در این مورد همچون باقی موارد، تعبیر خواب بارداری دختر مجرد فرقی با خانم‌های متأهل یا باردار ندارد.

۶. اگر شخصی در خواب به شما بگوید که گمان می‌کند شما باردارید

اگر در حال حاضر تلاش دارید بچه‌دار شوید، دیدن این خواب ممکن است به‌معنای این باشد که تلاشتان موفقیت‌آمیز بوده و باردار شده‌اید. در غیر این صورت، دو تعبیر دارد. ممکن است به این معنی باشد که اطرافیان متوجه تغییر جدیدی در شما شده‌اند یا اینکه شما می‌خواهید اطرافیان متوجه شوند که سرتان به چیزی جدید و هیجان‌انگیز گرم است.

۷. اگر شما یا همسرتان در خواب قصد دارید بچه‌دار شوید

تعبیر خواب حامله بودن؛ 14 خواب رایج درباره بارداری و معنای آنها

اگر خواب ببینید که شما یا همسرتان احساسات خود درباره بچه‌دارشدن را بروز می‌دهید، احتمالا در ناخودآگاه خود به تشکیل خانواده فکر می‌کنید. در صورتی‌ که تشکیل خانواده فعلا در برنامه‌ زندگی‌تان نیست، دیدن این خواب به این معناست که باید زمان و انرژی بیشتری برای رابطه خود با شریک عاطفی‌تان صرف کنید یا چیزی به رابطه‌تان اضافه کنید که به رشد و پیشرفت آن کمک کند. مثلا پیداکردن سرگرمی جدید که باعث شود بیشتر با هم وقت بگذرانید سبب بهبود رابطه عاطفی شما می‌شود.

۸. اگر خواب سقط جنین دیده‌اید

کابوس و خواب آشفته از علائم رایج بارداری، به‌خصوص در سه‌ماهه آخر حاملگی است، از این رو خواب سقط جنین در این برهه زمانی دور از ذهن نیست. خواب سقط جنین به این معنی نیست که قرار است چنین اتفاقی بیفتد، بلکه بیشتر نشان‌دهنده نگرانی‌های شماست. مثلا اگر اولین بار است باردار شده‌اید یا بارداری پرخطر دارید، احتمالا وجودتان پر از ترس و نگرانی است. ناخودآگاه شما با این خواب‌ها، قصد دارد ترس را از وجود شما برهاند.

اگر باردار نیستید و چنین خوابی دیده‌اید، ممکن است سقط جنین نشانگر ایده، پروژه یا هدفی باشد که نتوانسته‌اید در زندگی واقعی در آنها موفق شوید. روی احساسی که در خواب داشته‌اید تمرکز کنید، چون این احساس مشابه احساسی است که ممکن است در سناریویی مشابه در زندگی واقعی به شما دست دهد.

۹. اگر در خواب نوزادتان جابه‌جا می‌شود و او را از دست می‌دهید

چنین خوابی ممکن است پیامی از ناخودآگاه شما باشد تا حواستان را به کاری بدهید که در حال حاضر به آن مشغولید. در واقع ناخودآگاهتان به شما می‌گوید این هدف را کوچک نشمارید و حواستان به آن باشد.

۱۰. اگر در خواب دوقلو باردار هستید

این خواب ممکن است به دو صورت تعبیر شود. اول اینکه ممکن است مشغله‌های زیادی داشته باشید. مثلا پروژه‌های مختلف هم‌زمان یا عوامل استرس‌زا در رابطه عاطفی‌ از این دسته مشغله‌ها هستند.

تعبیر دیگر این خواب دودل‌بودن درباره چیزی است. مثلا شاید درباره مسئله‌‌ای احساسات ضدونقیضی دارید یا قرار است تصمیمی بگیرید که دو حالت دارد و نمی‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

۱۱. اگر در خواب تهوع صبحگاهی دارید

تهوع صبحگاهی در خواب نشانه حسی ناخوشایند است که در راه رسیدن به هدف یا حتی در رابطه عاطفی‌تان در زندگی واقعی تجربه می‌کنید. در این صورت باید از خود بپرسید آیا این حس ناخوشایند بخشی جدانشدنی از مسیر شماست یا بی‌دلیل سبب ناراحتی‌تان می‌شود.

۱۲. اگر در خواب موجودی غیرانسانی را باردارید

اگر به‌تازگی در زندگی خود تغییری جدید داشته‌اید که تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌اید و همه‌چیز برایتان ناآشناست، ممکن است خوابی ببینید که در آن موجودی غیرانسانی و فضایی را باردارید. چنین خوابی ممکن است پیامی از ناخودآگاه شما باشد تا خود را با شرایط جدید وفق دهید.

۱۳. اگر در خواب نوزادی بدمنظر به دنیا می‌آورید

با اینکه همه نوزادان به‌خودی‌خود زیبا هستند، تعبیر بارداری در خواب و زایمان نوزادی بدمنظر ممکن است پیامی برای شما داشته باشد. این خواب یعنی به‌تازگی چیزی به زندگی‌تان اضافه شده است که از آن راضی نیستید. در واقع ناخودآگاهتان به شما می‌گوید باید خود را با این شرایط ناخوشایند جدید وفق بدهید، چراکه خودتان مسئول آن بوده‌اید.

۱۴. اگر در خواب از سر یا عضوی غیرعادی از بدن زایمان می‌کنید

ممکن است خواب ببینید نوزاد شما از سر یا مثلا دستانتان به‌ دنیا می‌آید. ناخودآگاه شما برای انتخاب این عضو بدن هدفی داشته است، از این رو باید دقت کنید که از کدام عضو غیرعادی بدن زایمان می‌کنید. از خود بپرسید این عضو بدن معمولا برای چه کاری استفاده می‌شود. مثلا از سر برای فکرکردن استفاده می‌کنیم، پس خواب زایمان از سر ممکن است به‌معنای طرز تفکری جدید باشد.

شما بگویید

فرقی نمی‌کند خواب حامله بودن دختر مجرد دیده باشید یا شخصی دیگر را، در هر صورت تعبیر خواب حامله بودن به تغییرات جدید زندگی برمی‌گردد. در کل خواب‌هایمان با افکار و اتفاقاتی که اخیرا برای ما افتاده‌اند شکل می‌گیرند. با کمی دقت و مقایسه اتفاقات زندگی واقعی و خواب می‌توان تعبیری کلی به دست آورد. آیا شما هم به‌تازگی خواب بارداری دیده‌اید؟ تعبیر خواب مذکور با شرایط شما در زندگی واقعی صدق می‌کند؟

تعبیر خواب حامله بودن؛ 14 خواب رایج درباره بارداری و معنای آنها

در افسردگی غم به لایه‌های عمیق زندگی نفوذ کرده و اختلالاتی در احساسات و رفتار شما به‌وجود می‌آورد. اگر احساس افسردگی دارید، حتما با کمک یک روانشناس متخصص مشکل را ریشه‌یابی کنید و برای حل آن راهکار بگیرید.برای ارتباط با مشاور متخصص افسردگی روی دکمه زیر کلیک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper} .chetor__product__box-badge .chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins /*.chetor__product__box a */ .chetor__product__box .image-holder { display: inline-block; position: relative;} .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عشق دوست