بایدن: پوتین باید از تاریخ درس عبرت بگیرد


بایدن: پوتین باید از تاریخ درس عبرت بگیرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در سخنرانی گفت: سنا بسته کمکی برای اوکراین و اسرائیل تصویب کرده است. این پیامی است که می‌گوید می‌توان بر روی واشنگتن به عنوان یک شریک حساب کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود هشدار داد در صورتی که گمان می‌کند از عواقب حمله به اوکراین قسر درخواهد رفت «از تاریخ درس عبرت بگیرد».

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در سخنرانی گفت: سنا بسته کمکی برای اوکراین و اسرائیل تصویب کرده است. این پیامی است که می‌گوید می‌توان بر روی واشنگتن به عنوان یک شریک حساب کرد.

وی تصریح کرد: این بسته کمکی با اولویت‌های امنیت ملی ما در خاورمیانه همخوانی دارد. بایدن گفت: این بسته کمکی هرآنچه اسرائیل برای دفاع از مردمش در برابر گروه‌های تروریستی همچون حماس و حزب‌الله نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار خواهد داد.

بایدن در ادامه سخنان خود گفت که اگر پوتین گمان می‌کند که از مجازات حمله به اوکراین قسر در می‌رود باید از تاریخ درس عبرت بگیرد.

بایدن همچنین در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ناتو هیچ اهمیتی برای ترامپ ندارد؛ چرا که او تنها منطق توافق را درک می‌کند. ما نباید بگذاریم که در دل ناتو تفرقه ایجاد شود.

ترامپ طی سخنرانی روز شنبه در میان هواداران خود در کارولینای شمالی همچنین به کشور‌های عضو ناتو هشدار داد دست روسیه را در مقابل کشور‌های «متخلف» باز خواهد گذاشت.

ترامپ که پیشتاز کاندیداتوری جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری است، در زمان ریاست‌جمهوری خود از منتقدان سرسخت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بود و بار‌ها تهدید به خروج از این ائتلاف کرد. او کمک مالی دفاعی به ناتو را قطع کرد و بار‌ها از اینکه ایالات متحده بیش از سهم خود پرداخت می‌کند، شکایت داشت.

سنای آمریکا پس از ماه‌ها مذاکرات دشوار و در بحبوحه اختلافات سیاسی در حزب جمهوری‌خواه بر سر نقش ایالات متحده در خارج از کشور، بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان