تحلیل تکنیکال سهام «هجرت» بهمن 1402 / لوکوموتیو «پخش هجرت» به حرکت درمی‌آید؟


تحلیل تکنیکال سهام «هجرت» بهمن 1402 / لوکوموتیو «پخش هجرت» به حرکت درمی‌آید؟

قرارگیری قیمت روی حمایت استاتیک و داینامیک، «هجرت» را در موقعیت کم‌ریسکی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قرار داده است. سرنوشت احتمالی سهام شرکت پخش هجرت از دید تحلیل تکنیکال نمودار قیمت این سهم چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پخش هجرت با نماد «هجرت» در بازار دوم فرابورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر چهار هزار و 368 میلیارد تومان در گروه مواد و محصولات دارویی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «هجرت» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام هجرت

همزمان با ریزش نماگرهای سهامی در تابستان 99، قیمت نماد هجرت نیز وارد روندی نزولی شد که در نهایت بیش از 67 درصد از ارزش شرکت پخش هجرت از دست رفت. در روزهای پایانی خرداد سال 1400 اما رالی قیمتی نماد هجرت استارت خورد. به این ترتیب، موج اول از سیکل صعودی تازه این سهم طی شد.

پس از آن، از نیمه شهریور سال 1400 تا آبان‌ماه سال 1401، قیمت سهام «هجرت» در یک فشردگی به شکل مثلث صعودی، انرژی لازم در راستای آغاز لگ بعدی سیکل صعودی خود را جذب کرد. سرانجام همزمان با آغاز رالی صعودی کلیت بازار در آبان‌ماه سال گذشته، «هجرت» نیز روند صعودی تندی و تیزی را در پیش گرفت. در سومین موج از این سیکل، سقف تاریخی دو هزار و 703 تومانی شکسته شد.

تحلیل تکنیکال سهام «هجرت» بهمن 1402 / لوکوموتیو «پخش هجرت» به حرکت درمی‌آید؟

در حال حاضر، قیمت نماد «هجرت» در محدوده حمایتی سقف سال 99 به سر می‌برد که به همین واسطه در محدوده کم‌ریسکی قرار گرفته است. از سوی دیگر، آنالیز چارت قیمت سهام شرکت پخش هجرت، نشان از قرارگیری قیمت روی خط روند صعودی بلندمدت این سهم دارد. از این رو، تقاطع دو محدوده حمایتی استاتیک و داینامیک، موقعیت کم ریسکی را برای سرمایه‌گذاران فراهم ساخته است.

از سوی دیگر، ترسیم ابزار فیبوناچی اصلاحی روی رالی صعودی قبلی نشان می‌دهد، جریان اصلاحی قیمت که از 10 تیرماه در معاملات «هجرت» آغاز شده است، قیمت سهم را تا تراز 50 درصد این موج پیش برده است. شکست محدوده نارنجی رنگ از سمت پایین (سطح دو هزار و 502 تومانی) و تثبیق قیمت پایین‌تر از این قیمت، حد ضرر خریداران را فعال خواهد کرد.

از سوی مقابل در بررسی تارگت‌های احتمالی نماد «هجرت» می‌توان به ترتیب سقف قبلی در سطح چهار هزار و 250، پنج هزار و 252 تومان به عنوان تراز 100 درصد فیبوناچی اکستنشن و در نهایت محدوده هفت هزار تومانی را به عنوان تارگت‌های میان‌مدت و بلندمدت نماد هجرت معرفی کرد.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا