حسین شریعتمداری: دی‌جی‌کالا، اسنپ و امثال آن را از مالکانش بگیرند و به افرادی بدهند که در خدمت نظام باشند!


مدتی قبل حسین شریعتمداری گفت:«خوشبختانه قرار است پلتفرم‌هایی مثل فیلیمو، دیجی کالا،اسنپ و... را از افراد فعلی بگیرند و به افراد دیگری بدهند که در خدمت نظام باشند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: امروزه پلتفرم‌ها (سکوهای مجازی‌) تقریباً در سراسر دنیا به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. بسیاری از فعالیت‌های تجاری، خریدهای روزمره، نقل و انتقال درون و بیرون شهری، ارسال بار و کالا، کسب برخی اطلاعات ضروری و تامین ده‌ها نیاز دیگر مردم از طریق این سکوها تامین می‌شود.

صحبت‌های حسین شریعتمداری در کیهان مبنی بر اینکه " پلتفرم‌های خدمت‌رسان و مدیریت آنها به افراد صاحب صلاحیت و تحت نظارت مستقیم مراکز ذی‌ربط واگذار شود و مالکیت و مدیریت آنها در اختیار نظام قرار گیرد" با واکنش‌های منفی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

حسین شریعتمداری: دی‌جی‌کالا، اسنپ و امثال آن را از مالکانش بگیرند و به افرادی بدهند که در خدمت نظام باشند!

مصادره این استارت‌آپ‌ها حرف بی‌معنایی است

در این خصوص محمد کشوری، کارشناس فناوری اطلاعات، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه صحبت‌های حسین شریعتمداری ماقبل از نقد هستند؛ گفت:« صحبت‌های ایشان مشخص است که نادرست است و نه با عقل و نه با منطق حکمرانی سازگار است و اجرایی شدن این طرح دور از ذهن است چراکه خیلی از سهامداران این استارت‌آپ‌ها خصولتی هستند و تافته جدا بافته‌ای نیستند و شرکت‌هایی هستند که بخش خصوصی در شراکت با بخش حاکمیتی آن‌ها را اداره می‌کند و مصادره آن‌ها حرف بی‌معنایی است.»

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872274

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت